بانک و بیمهطلا و ارز

قیمت سکه چقدر کاهش یافت؟

سکه و طلا هفته گذشته روزهای سرشار از نوسان و التهاب را پشت سرگذاشتند به طوری که در روز سه شنبه هفته پیش قیمت سکه تا ۵میلیون و ۲۵۰هزار تومان بالا رفت و رکورد قیمت ها در سال جاری را شکست.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، افزایش نرخ سکه و طلا از ابتدا تا میانه سومین هفته فروردین ماه آنچنان سریع اتفاق افتاد که در روز سه شنبه به نسبت روز شنبه نرخ ها ۱۱درصد بالا رفت و در حال رسیدن به رکورد قیمت های مهرماه ۹۷ بود. 

تاثیر نوسانات نرخ ارز و اونس جهانی طلا و همچنین تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از سوی ترامپ از جملهع دلایل اصلی بالارفتن نرخ سکه وطلا بود.

با این حال در دو روز پایانی کاری هفته پیش، افسار قیمت ها کشیده شد و باردیگر نرخ سکه وطلا ریزش کرد و در کمتر از ۲۴ ساعت به زیر ۵میلیون تومان رسید که به عبارت بهتر در طول چهارشنبه به نسبت روز سه شنبه قیمت سکه ۳۰۰هزار تومان کاهش یافت و با نرخ ۴میلیون و ۹۵۰هزار تومان داد و ستد شد. 

به گفته فعالان بازار سکه و طلا ریزش قیمت ها همزمان با کاهش نرخ ارز و به ویژه دلار این بازار نیز دچار نوسان شدید قیمت شد و بار دیگر نرخ ها به قیمت های شنبه ۱۷ فروردین ماه بازگشت. البته نباید از کاهش قیمت جهانی طلا نیز غافل بود زیرا اکنون هر اونس طلای جهانی به ۱۲۹۰ دلار کاهش یافته است.

بررسی وضعیت بازار نشان می دهد در ۲۴ فروردین ماه قیمت سکه با ۱۱درصد کاهش همانند نرخ روز شنبه ۱۷ فروردین ماه در بازار داد و ستد شده است. 

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۴میلیون و ۷۲۵هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۶۱۰هزار تومان معامله شد. 

همچنین امروز در بازار نیم سکه ۲میلیون و ۷۲۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۹۴۴هزار تومان قیمت گذاری شد. 

به دلیل تعادل میان عرضه و تقاضا در بازار، حباب سکه با کاهش چشمگیری به ۴۴۰هزار تومان رسید که نشان دهنده واقعی شدن قیمت ها و وضعیت معاملات بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، هر مثقال طلا نیز به عنوان مبنای تعیین قیمت ها امروز در بازار یک میلیون و ۸۸۵هزار تومان قیمت خورد و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز تا ۴۳۵هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافت. 

به اعتقاد فعالان بازار سکه و طلا، کاهش قیمت ها در چهارمین هفته فروردین می تواند نشان دهنده تمایل بازار به تثبیت هرچه بیشتر نرخ ها باشد و به نظر می رسد در روزهای آتی اگر اتفاق خاصی نیافتد، روند نزولی قیمت ها و ثبات نرخ ها ادامه دار باشد. البته نباید فراموش کرد بر اساس تجارت سال های گذشته و با آغاز ماه رمضان میزان معاملات و تمایل برای خرید سکه و طلا دربازار کاهش می یابد و امسال نیز دور از انتظار نیست این موضوع باردیگر تکرار شود.

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا