امور زیربناییراه و ساختمان

خسارت ۴,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ ریالی سیل به راه‌های استان ایلام

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام از وارد شدن خسارت ۴۰۰۰ میلیارد ریالی به ۱۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان ایلام خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  نوراله دلخواه با بیان اینکه در پی بارش های اخیر و جاری شدن سیلاب‌ها ۱۲۰۰ کیلومتر از راه‌های استان دچار خساراتی از قبیل نشست‌های موضعی‌، رانش، آب‌بردگی و آسیب‌های جسم راه شد، گفت: علاوه بر اینکه ۲۷ دستگاه پل تخریب و به ۷۵۰ دستگاه پل آسیب‌های جدی وارد شد، بیش از ۳۰۰ مقطع از راه‌ها ریزش برداری شده، اختلال در تردد و انسداد در ۵۰ محور روستایی بر اثر سیل اخیر پیش آمدکه میزان خسارت اولیه بالغ بر ۴۰۰۰ میلیارد ریال تخمین داده می‌شود.

وی افزود: برنامه های لازم جهت تسریع در رفع خرابی های ناشی از سیل با بسیج کلیه عوامل راهداری به صورت شبانه روزی در دستور کار قرار گرفت و با تلاش و پیگیری های عوامل راهداری و سایر دستگاهها پل شهید علی مردان صیادی بیرانوند که راه ارتباطی بخش ماژین و استان لرستان بودکه براثر سیل تخریب شده بود بازسازی و تردد در ان برقرار شد.

دلخواه تصریح کرد: با پیگیری های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام و حمایت های حسن نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور و بازدیدهای مکرر وی از مناطق سیل زده تاکید حسن نیا در برقراری ارتباط راههای مواصلاتی استان از جمله محور دره شهر به پلدختر که پل گاومیشان تخریب شده بود با احداث پل موقت در دستور کار قرار گرفت.

هم اکنون این پل به منطقه گاومیشان حمل شده و در حال نصب می باشد و تا ظرف دو هفته آینده تردد و عبور در این محوربرقرار خواهد شد.

وی خاطر نشان شد: مطالعات احداث پل جدید گاومیشان در حال انجام است که احداث پل با جانمایی جدید و بالاتر از پل قبلی توسط راه و شهرسازی بزودی به مناقصه گذاشته می شود.

دلخواه اضافه کرد: تا زمان احداث پل و بهره برداری از آن ، ارتباط از طریق محور فرعی تلخاب به رومشکان صورت میگیرد و راهداری و حمل و نقل جاده ای برخی نیازمندیهای ایمنی این محور شامل خط کشی و کسری علائم و ایمن سازی پرتگاه ها را انجام می دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد:راهداری این استان ۲۲۷ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین در وقوع سیل اخیر به مناطق مختلف استان اعزام و هم اکنون این ماشن آلات در این محورها مشغول فعالیت هستند و بیش از ۱۰ دستگاه از کامیون های حمل بار برای کمک به سیل زدگان به روستای چم شیر در شهرستان سیروان اعزام و خانوادهایی که در معرض سیل بودند آنها را جابه جا کنند.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا