انرژی

در اجرای تونل گلاب دو با مشکلاتی مواجه هستیم

استاندار اصفهان گفت: با وجودی که پروژه سد تونل سوم کوهرنگ امروز هیچ مشکل مالی ندارد، اما پیمانکار این طرح چابکی لازم را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، عباس رضایی عصر امروز (شنبه) در نخستین جلسه شورای اداری استان اصفهان در سال ۹۸، در خصوص سیل اخیر که تعدادی از استان‌های کشور درگیر آن هستند، گفت: خداوند در سال جاری باران، این نعمت الهی را به اصفهان ارزانی کرد و البته باید از اقدامات به موقع مدیران استان برای جلوگیری از وقوع سیل در اصفهان تشکر کرد.

همچنین بخوانید

استاندار اصفهان افزود: با این وجود وقوع سیل در شهرستان‌های سمیرم، فریدون شهر و بخشی از شرق اصفهان خساراتی به جاده‌ها و ابنیه ها وارد کرد، اما خوشبختانه سیل تلفات جانی در استان نداشت و اعضای مدیریت بحران این پدیده طبیعی را به خوبی کنترل کردند.

وی با بیان اینکه اصفهان رسماً بر اساس مصوبه هیئت دولت و همچنین مجوز وزیر کشور، معین استان خوزستان شده است، اظهار کرد: پیش از این تصمیم، بنده دو بار برای کمک به خوزستان با استاندار این استان و همچنین استاندار لرستان تماس داشتم و خوشحالم بر اساس آمار هلال احمر اصفهان در رتبه نخست میزان کمک‌های نقدی و رتبه دوم کمک‌های غیرنقدی به سیل زدگان قرار دارد.

رضایی در ادامه با اشاره به موضوع آب اصفهان، گفت: از ابتدای کار خود در سمت استاندار، بیش از ۹۵ درصد وقت خود را برای زاینده رود صرف کرده‌ام و خوشبختانه در بخش‌های مختلف منهای سامانه دوم آبرسانی به توفیقاتی رسیده‌ایم، اما همچنان در اجرای تونل گلاب دو با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه به طور قطع مشکل زاینده رود بدون بارش‌های الهی در بالادست و همچنین کنترل برداشت‌های غیرمجاز و اتمام سد تونل سوم کوهرنگ حل نخواهد شد، تصریح کرد: با وجودی که پروژه سد تونل سوم کوهرنگ امروز هیچ مشکل مالی ندارد، اما پیمانکار این طرح چابکی لازم را ندارد و از آنجایی که پیمانکار با فهرست نمای سال ۸۸ کار می‌کند، دیدگاه‌های کارشناسی و فنی خاص خود را دارد، اما تغییر پیمانکار به ضرر ما تمام می‌شود، با این وجود در این رابطه چندین جلسه با “شستا” و وزیر کار داشته‌ایم.

موضوعی آب اصفهان با کتاب و جزوه قابل حل نیست

استاندار اصفهان تصریح کرد: آب اصفهان موضوعی نیست که با کتاب و جزوه قابل حل باشد و امروز نیاز به هماهنگی و همدلی دارد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه باید خسارت قانونی و شرعی کشاورزان بر اساس پروانه و مجوز بهره برداری آنها بررسی کارشناسانه و پرداخت شود، گفت: این موضوع نیازمند پیگیری از سوی دستگاه‌های ذیربط است، همچنین شرکت آب و فاضلاب استان باید شرایط تأمین آب شرب ۵ میلیون نفر را برای تابستان فراهم کند و فرایند تصفیه آب به صورت استاندارد انجام شود.

رضایی در خصوص تغییر کشت اراضی برنج در اصفهان، اظهار کرد: متأسفانه در برخی زمین‌های اصفهان به جز کشت برنج نمی‌توان محصول دیگری کاشت کرد، البته بر اساس مصوبه‌ای باید طی سه سال، کشت جایگزین آن مشخص شود و از سوی دیگر شیوه آبیاری تغییر و مدرن شود.

برای راه اندازی واحدهای تولیدی غیرفعال مردانه برخورد کنیم

وی در ادامه به وضعیت اشتغال استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه در بحث اشتغال با بانک‌ها مشکل داریم، البته موضوع اشتغال و بیکاری مسئله‌ای نیست که تنها در اصفهان قابل حل باشد و نیازمند قوانین و تصمیمات کشور است. اکنون که در جنگ اقتصادی به سر می بریم، مصوبات نیز باید هماهنگ با این جنگ تغییر کند.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه برای راه اندازی واحدهای تولیدی غیرفعال باید مردانه برخورد کنیم، تصریح کرد: اگر امروز مدیری در مسیر تولید و سرمایه گذاری سنگ اندازی کند، نمی‌توانم با آن کار کنم.

وی با اعتقاد بر اینکه مسکن یکی از زمینه‌های خوب برای ایجاد اشتغال است، گفت: در نظر داریم تا پایان شهریور امسال، سفره مسکن مهر استان اصفهان را جمع کنیم و با ساخت ساز مسکن ارزان قیمت در جهت افزایش اشتغال حرکت کنیم.

رضایی خطاب به مدیر کل میراث فرهنگی اصفهان، گفت: طی هفته جاری نسبت به ایجاد یک تشکل از صاحبنظران در بحث توریسم اقدام کند.

بهره گیری از بازنشستگان قانونی را پایان دهیم

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان اصفهان از متوسط کشور بیش از ۲ درصد بالاتر است، تاکید کرد: امروز برای افزایش اشتغال جوانان باید بهره گیری از بازنشستگان قانونی را پایان دهیم و از نسل جوان استفاده کنیم.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه بازنشستگی موضوع بدی نیست، گفت: مگر یک دستگاه چه تعداد مشاور می‌خواهد که از بعد از بازنشستگی مدیران، همواره از آنها استفاده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: میانگین سنی مدیران در سطح استان بالاست و طبق قانون باید ۳۰ درصد مدیران را زنان تشکیل دهند که استان اصفهان در این خصوص همچنان عقب است.

در بحث فساد با کسی تعارف ندارم

رضایی همچنین با بیان اینکه متأسفانه گزارش‌های مالی از فساد برخی بخش‌ها به بنده گزارش شده است، گفت: امیدوارم این گزارش‌ها دروغ باشد، اما اگر اثبات شد، همین جا نام آنها را خواهم برد و در این خصوص با کسی تعارف ندارم و از سازمان بازرسی و دیوان محاسبات خواستار پیگیری موضوع هستم.

وی در ادامه خواستار کمک شرکت‌های تعاونی در بخش توزیع شد، افزود: شرکت‌های تعاونی می‌توانند در کمتر شدن فاصله بین تولیدکننده و خریدار و کوتاه شدن دست دلالان نقش اساسی ایفا کنند.

استاندار اصفهان در پایان با توصیه به مدیران استان، تصریح کرد: مدیران باید ساده زیستی، شایسته سالاری و پاک دستی را در کار خود رعایت کنند و فرهنگ مشورت با اهل آن را، در دستور کار خود قرار دهند.

وی به انتخابات مجلس در دوم اسفند امسال اشاره کرد و گفت: از اکنون مدیران باید به فکر ارتقا سطح مشارکت سیاسی مردم در انتخابات مجلس آن هم با بی طرفی باشند.

رونق تولید با بروکراسی اداری امکان‌پذیر نیست

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: برای رونق تولید باید بروکراسی اداری را کنار بگذاریم، چرا که در این شرایط رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش تورم امکان پذیر نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایسنا، سیدناصر موسوی لارگانی عصر امروز (شنبه) در نخستین جلسه شورای اداری استان در سال ۹۸، همچنین با تشکر از اقدامات به موقع مسئولان و مدیران استان در سیل اخیر و جمع آوری کمک‌های قابل توجه، خطاب به مسئولان استان، اظهار کرد: اگر در استان اصفهان باران سیل آسا بیاید مطمئن باشید وضعیت ما بدتر از خوزستان، گلستان و لرستان و … خواهد شد، چرا که بسیاری از نهرها و جوی‌ها استان امروز پُر شده و نیازمند لایروبی است، از سوی دیگر به عنوان طرح ساماندهی زاینده رود، بستر رودخانه را همانند نهر کوچک کرده‌ایم که این مسائل اکنون نیازمند علاج است.

موسوی لارگانی با بیان اینکه متأسفانه در منطقه قهدریجان، پنج مادی بزرگ پُر شده است، گفت: اگر بارندگی شدیدی داشته باشیم چطور می‌توان شرایط را مدیریت کرد، این در حالیست که قبلاً پیش بینی شده بود تا ۳۰ سال آینده خشکسالی است، اما امروز پیش بینی‌ها متفاوت است.

وی در ادامه به سال رونق تولید که از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده اشاره کرد و افزود: برای رونق تولید باید بروکراسی اداری را کنار بگذاریم، چرا که در این شرایط رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال و کاهش تورم امکان پذیر نخواهد بود.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا