انرژی

۱۲۲۰ میلیارد تومان خسارت سیل در شبکه آبرسانی

معاون راهبردی و نظارت بر بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب کشور اظهار کرد: بر اساس برآوردهای اولیه خسارت تعیین شده برای تمامی شهرها و روستاهای مناطق سیل زده در بخش آب حدود ۱۲۲۰ میلیارد تومان تخمین زده شده است.

حمیدرضا کشفی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برقراری شبکه آب در مناطق سیل زده، گفت: هشت میلیون نفر درگیر سیل بودند که از این تعداد یک میلیون و ۶۰۰ نفر در بخش روستایی و مابقی در بخش شهری بودند به عبارتی ۱۲۰ شهر و تعدادی زیادی روستا با این مساله مواجه شدند.

به گفته وی با اقدامات انجام شده اکثر شهرها و روستاهای مناطق سیل زده دارای آب شرب بهداشتی شدند و هیچ شهری نیست که تأمین آب شرب آن با مشکل مواجه باشد و تنها ۳۰ درصد شهر پلدختر مشکل تأمین آب دارند که آن هم به لحاظ ملاحظات بهداشتی و فنی تأمین آب این بخش را به وسیله تانکر انجام می‌دهیم.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که از مجموع روستاهایی که مشکل آب داشتند تنها ۱۰۳ روستا اکنون مشکل آب دارند که از این تعداد ۹۰ روستا در خوزستان است و تعداد ۵۱ روستا خالی از سکنه هستند و شرایط به گونه‌ای است که ما امکان اصلاح شبکه را نداریم.

کشفی تصریح کرد: به عبارت بهتر تنها ۴۰ روستا در مناطق سیل زده وجود دارد که شبکه آب آنها برقرار نشده است و همکاران ما در سه شیفت برای حل مشکلات این مناطق فعالیت می‌کنند تا در سریع‌ترین زمان ممکن مشکل آنها برطرف شود.

معاون راهبردی و نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که توانسته‌ایم با بسیج تمام شرکت‌های آبفا اقدامات مفیدی را برای آبرسانی به این مناطق انجام دهیم، گفت: ۴۰۰ عدد آب بسته‌بندی، انواع پمپ و تجهیزات لازم برای بهسازی و بازسازی به این مناطق ارسال شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا