بورسبورس اوراق

میزبانی بورس انرژی از عرضه محصولات دو پالایشگاه

 

بر اساس اعلام بورس انرژی، روز جاری کالاهای «نفتای سنگین تصفیه نشده، آیزوریسایکل و حلال ۴۰۴ پالایش نفت شیراز و سی او پالایش نفت آبادان» در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه خواهند شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  اطلاعات منتشر شده از سوی بورس انرژی در خصوص معاملات در این بازار نشان می‌دهد که روز گذشته، کالاهای «آیزوریسایکل، حلال ۴۰۲ و نفتای سنگین پالایش نفت تهران، آیزوفید پالایش نفت شیراز، برش سنگین، گاز بوتان صنعتی، گاز پروپان صنعتی، گاز مایع صنعتی و هگزان پتروشیمی بندر امام، حلال ۵۰۲ پتروشیمی بیستون، میعانات گازی (S-۵۰۰) پالایش گاز خانگیران و نفتای سبک پالایش نفت کرمانشاه» در رینگ داخلی و کالاهای «برش سنگین شرکت نفت ستاره خلیج فارس» در رینگ بین الملل عرضه و بیش از ۱۶ هزار تن انواع فرآورده‌های هیدروکربوری به ارزش بیش از ۷۹۴ میلیارد و ۲۶۳ میلیون ریال در بازار فیزیکی بورس انرژی مورد معامله قرار گرفت.

بازار برق

بر اساس این گزارش، در جریان معاملات این روز بازار برق بورس انرژی شاهد معامله ۴۰۵ هزار قرارداد معادل ۹.۷۲۰.۰۰۰ کیلووات ساعت به ارزش ۲ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال بود و نماد بار پایه روزانه با قیمت ۳۰۰ ریال بر کیلووات ساعت مورد معامله قرار گرفت.

همچنین در تابلوی برق بازار فیزیکی نیز ۴ میلیون و ۴۶۴ هزار کیلووات ساعت برق به ارزش بیش از یک میلیارد و ۷۸۵ میلیون ریال که توسط نیروگاه پرند مپنا عرضه و مورد معامله قرار گرفت.

قراردادهای سلف موازی استاندارد

لازم به ذکر است، در تابلوی قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در نماد «سنفت۹۸۲»، تعداد ۲۳ قرارداد به ارزش بیش از ۱۷۳ میلیون و ۸۹۵ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا