بانک و بیمهبیمه

عدم توسعه یافتگی صنعت بیمه در ایران

یک حقوقدان اقتصادی گفت: بیمه در کشورهای توسعه یافته دنیا به خصوص درحوزه صنعت و تجارت جایگاه بسیار مهمی دارداما در ایران به نحو باید و شاید این صنعت رشد و توسعه پیدا نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمود گنج بخش در برنامه «رویش» رادیو اقتصاد با موضوع قوانین بیمه در کسب و کار افزود: یکی از دلائلی که در برخی از مقالات علمی و در نظر اندیشمندان وجود دارد اینکه اقتصاد کشور بانک محور است.

وی همچنین اظهارداشت: واقع مطلب اینکه از ابتدا توسعه اقتصادی در کشور با توسعه بانک پیگیری شده در حالیکه اگر توسعه اقتصادی با رونق تولید همراه بود به یقین بیمه امروز وضعیت بهتری در جامعه داشت.

این حقوقدان اقتصادی گفت: بیمه به لحاظ حقوقی یکی از قراردادهای معینی که تابع قوانین و مقررات مربوطه در رابطه با بیمه و همچنین اصل کلی ماده ۱۰ قانون مدنی است.

وی در ادامه افزود: این ماده قانونی می گوید: «طرفین می توانند در رابطه با هر امری توافق کنند و این توافق های خصوصی لازم الاجراست به شرطی که خلاف صریح قوانین نباشد» یعنی صنعت بیمه می تواند خیلی سریع توسعه پیدا کند فقط در حدی که مخالف صریح قانون وقواعد آمره نباشد.

گنج بخش اظهارداشت: صنعت بیمه یک صنعت پویا، توانمندو همینطور این قدرت را دارد که مشکلات و ریسک های مختلف در ارتباط با تولید را پوشش دهد.

وی به رادیو اقتصاد ضمن اشاره به اینکه انواع بیمه در قوانین و مقررات بیمه بیان شده است، یادآورشد: بخشی از بیمه ها بصورت مستقیم مرتبط با کسب و کار هستند و بخشی به بصورت غیر مستقیم در کسب و کار موثر واقع می شوند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا