بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

صندوق بین‌المللی پول ارز مبتنی بر بلاکچین خصوصی راه‌اندازی می‌کند

 

بلاکچین خصوصی این اواخر از معروفیت و محبوبیت بسیاری برخوردار است. همین هفته‌های اخیر جی‌ پی مورگانن چیس نسخه خصوصی از شبکه رمزنگاری‌شده اتریوم، به نام کوروم را به منظور حمایت و پشتیبانی از ارز خود به نام JPM Coin راه‌اندازی کرد و چندین سال قبل هم شرکت بزرگ آی‌بی‌ام با همکاری فناوری استلار، طیف وسیعی از دفاتر کل غیرمتمرکز را ساخته است. صندوق بین‌المللی پول هم با همکاری بانک جهانی احتمالا به این جریان می‌پیوندند و نکته جالبی که در این مورد وجود دارد این است که کریستین لاگارد، رئیس صندوق بی‌المللی پول، به تازگی دارایی‌های دیجیتال، به ویژه بیت‌کوین را مورد انتقاد قرار داده است.

 

با لرنینگ کوین آشنا شوید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، پروژه این همکاری لرنینگ کوین نام دارد. براساس گزارشات اخیر از فایننشیال تایمز، این دو قدرت بزرگ اقتصادی این محصول شبه ارز رمزنگاری‌شده با هدف کسب دانش بیشتر از فناوری‌های بلاکچین و استفاده از آن در دنیای واقعی راه‌اندازی شده است.

در حال حاضر لرنینگ کوین فقط برای خود افراد در بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در دسترس است و در بیانیه‌ای آمده است که این دارایی رمزنگاری‌شده، به کارکنان این صندوق بین‌المللی امکان درک و فهم بهتری از جنبه‌های خوب این فناوری مانند قرادادهای هوشمند و شفافیت و جنبه‌های بد آن مانند پولشویی می‌دهد.

این دو سازمان آمریکایی قصد دارند تا با ایجاد موارد کاربردی برای لرنینگ کوین، کار این پروژه را به اتمام برسانند. پیشنهاد‌های مطرح‌شده برای این بخش شامل ارائه پاداش به کارکنان در قالب ارز رمزنگاری‌شده می‌شود.

 

لاگارد: بیت‌کوین و در کل ارزهای رمزنگاری‌شده سیستم را به لرزه در می‌آورند

همانطور که پیشتر هم به آن اشاره شد، خبر پیوستن صندوق بین‌المللی پول به جرگه شرکت‌هایی که به استفاده از فناوری بلاکچین روی آورده‌اند، زمانی منتشر شد که لاگارد به تازگی نفرت خود نسبت به ارزهای رمزنگاری‌شده غیرمتمرکز را بیان کرده است.

او اخیرا در مصاحبه‌ای گفته بود که هرچیزی که از فناوری دفاتر کل توزیع‌شده استفاده می‌کند؛ به خصوص دارایی‌های رمزنگاری‌شده و مشتقات آنها، به وضوح سیستم موجود را به لرزه در می‌آورند

لاگارد در ادامه صحبت‌هایش گفت با اینکه او از این نوآوری به دلیل شفافیت، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و بهره‌وری استقبال بسیار می‌کند اما بیت‌کوین و دیگر همتایانش این قابلیت را دارند که سیستم کنونی را به حدی تکان دهند که پایداری موجود را از دست بدهیم.

می‌توان اینطور برشمرد که لرنینگ کوین صندوق بین‌المللی پول، پروژه‌ای است که این سازمان از طریق آن بتواند به جای دادن آزادی مطلق به مصرف‌کنندگان از کانال بیت‌کوین، راهی برای محدود کردن دارایی‌های دیجیتال توزیع‌شده و بلاکچین متمرکز پیدا کند.

منبع: Crypto new media

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا