انرژی

سد کرج بیش از حد تخلیه نشده است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز در توضیح مدیریت مخزن سد کرج در بارش‌های اخیر و شایعاتی مبنی بر تخلیه بیش از حد سد و احتمال ایجاد مشکل در تأمین آب البرز و غرب تهران در فصل گرما، گفت: آبگیری و رهاسازی آب سد بر اساس مطالعات دقیق انجام می‌شود و به هیچ وجه چنین نگرانی وجود ندارد.

داوود نجفیان در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به مدیریت مخزن سد کرج در بارش‌های اخیر گفت: پیش از شروع بارش‌ها با مطالعات دقیق از حوزه‌های بالادستی تخلیه و تنظیم آب مخزن انجام شد.

نجفیان افزود: در حال حاضر هیچ نگرانی در خصوص دو سد کرج و طالقان وجود ندارد.

همچنین بخوانید

وی در خصوص شایعه تخلیه بیش از حد آب از سد کرج و احتمال ایجاد مشکل در تأمین آب با فرا رسیدن فصل گرما توضیح داد: مگر می‌شود ما یکسال نیاز آبی غرب تهران و البرز به خصوص فصل تابستان را در نظر نگیریم و بدون مطالعه اقدام به رهاسازی آب از سد کنیم؟

نجفیان افزود: این کار با مطالعات دقیق از بالادست و برآورد میزان ورود روان‌آب‌ها به سد و بررسی احتمالات افزایش میزان روان‌آب‌ها صورت گرفته و هیچ نگرانی در این مورد وجود ندارد.

وی ادامه داد: در زمان بارش‌ها شاهد شایعاتی در خصوص سرریز شدن سد بودیم و اکنون هم چنین موضوعاتی مطرح می‌شود اما واقعیت این است که سد کرج در حال حاضر چهار درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته ذخیره دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز با بیان اینکه شرایط در دو سد طالقان و کرج نرمال و عادی است اعلام کرد: اکنون سد کرج ۱۲۵ میلیون مترمکعب ذخیره دارد و سد طالقان هم با ۳۶۰ میلیون مترمکعب ذخیره، ۲۴ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته آبگیری شده است.

نجفیان در خصوص ریزش کوه در مسیر رودخانه دروان هم گفت: پس از این اتفاق، کارشناسان زمین‌شناسی بررسی هوایی از منطقه به عمل آوردند، جریان آب در این رودخانه ادامه دارد و در حد یک برکه کوچک آب در محل ریزش جمع شده و هیچ مشکل و خطری برای پایین دست وجود ندارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا