بین الملل

پروژه راه ابریشم جدید چین نقش مهمی در رشد اقتصادی جهان دارد

رییس دپارتمان آسیا اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول گفت: پروژه «یک کمربند اقتصادی، یک مسیر» با شکوفایی زیرساخت‌های کشورهای کم درآمد، برای اقتصاد جهان مفید بوده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، چانگیونگ ری، رئیس دپارتمان آسیا اقیانوسیه صندوق بین‌المللی پول گفت: پروژه «یک کمربند اقتصادی، یک مسیر» با شکوفایی زیرساخت‌های کشورهای کم درآمد، برای اقتصاد جهان مفید بوده است.

او به خبرگزاری شین‌هوای چین گفت: مسیر تجاری پیشنهاد شده توسط چین، مشارکت بسیار مهمی در رشد اقتصاد جهان داشته است و باعث ارتقای همکاری و ارتباط منطقه‌ای در تجارت، سرمایه‌گذاری، حمل‌ونقل نیروی انسانی و سرمایه، شده است.

وی گفت: صندوق بین‌المللی پول همکاری بسیار نزدیکی با مقامات چینی در مورد به اشتراک‌گذاری بهترین اقدامات بین‌المللی، دارد. به ویژه در مورد اینکه پایداری مالی و ظرفیت‌سازی، نه تنها برای چین، بلکه برای کشورهای کم درآمدی که به پروژه راه ابریشم جدید ملحق شده‌اند، به وجود بیاید.

طبق گفته چانگیونگ ری، صندوق بین‌المللی پول یک مرکز توسعه ظرفیت‌های چین-آی‌ام‌اف را در پکن تأسیس کرده است تا مسئول آموزش پرسنل، ساخت مؤسسات و تقویت ارتباطات برای کشورهای عضو پروژه «یک کمربند اقتصادی، یک مسیر» باشد.

چانگیونگ ری گفت: مشارکت چین در اقتصاد جهان افزایش خواهد یافت و انتظار می‌رود این کشور در بیش از ۳۰ درصد رشد اقتصاد جهان در سال جاری، مشارکت داشته باشد.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی رشد اقتصادی امسال چین را از ۶.۲ درصد پیش‌بینی شده قبلی به ۶.۳ درصد افزایش داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا