بین الملل

ابزارهایی برای مقابله با شوک‌های خارجی در اختیار داریم

رییس بانک مرکزی روسیه گفت: بانک مرکزی روسیه ابزارهای مالی لازم برای مواجهه با شوک‌های خارجی را در اختیار دارد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از تاس روسیه، الویرا نابیولینا، رئیس بانک مرکزی روسیه، در حاشیه اجلاس سالیانه صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، در واشنگتن، گفت: بانک مرکزی روسیه ابزارهای مالی لازم برای مواجهه با شوک‌های خارجی را در اختیار دارد.

نابیولا گفت: اگر رویدادهای خارجی اتفاق بیافتند و باعث ایجاد نوساناتی در بازارهای خارجی شوند، ما ابزارهای لازم برای رویارویی با این نوسانات را در اختیار داریم، چرا که ما همین حالا هم چندین بار با نوسانات بازارهای مالی روبرو شده‌ایم. ما آماده‌ایم از این ابزارها بسته به نوع کانال‌های تأثیرگذاری منفی این عوامل خارجی، استفاده کنیم.

او اشاره کرد که بانک مرکزی روسیه در پیش‌بینی‌های خود فرض می‌کند که تحریم‌ها پابرجا خواهند بود. این تحریم‌ها تغییر خواهند کرد و از آنجایی که طرح‌های بسیاری برای آنها وجود دارد، پیش‌بینی اینکه در آینده با چه تحریم‌هایی روبرو هستیم، بی مورد است. وظیفه ما این است که تا حد امکان تأثیرگذاری این چنین عوامل خارجی، بر بازارهای مالی و اقتصاد خود را به حداقل برسانیم.

او نتیجه گیری کرد: بانک‌ها و مؤسسات مالی روسی هم سیاست‌های محتاطانه‌ای را دنبال می‌کنند. به همین علت ما معتقدیم باید در نظارت و قانون‌گذاری برای بانک‌ها بسیار محافظه‌کار باشیم تا بانک‌ها سرمایه کافی در اختیار داشته باشند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا