اقتصاد کلان

ایجاد شفافیت با ثبت اطلاعات شرکت های دولتی

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی الزام شرکت های دولتی به ثبت اطلاعات در «سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی» را گامی موثر در جهت ایجاد شفافیت ذکر کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  محمدعلی پورمختار در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: برای نخستین بار است که در قانون بودجه سال ۹۸ اهالی خانه ملت به حوزه محاسبه درآمدها و هزینه ها و شفاف سازی اطلاعات مالی شرکت های دولتی وارد شده اند.

وی با تاکید بر اینکه دولت برای شفاف سازی اطلاعات مالی شرکت های دولتی تمایل زیادی داشته است، اظهارداشت: تمامی اطلاعات مالی، دریافت ها، پرداخت ها، هزینه های پرسنلی، هزینه های جاری اجرایی و هزینه پروژه هایی که از محل درآمدها در حال اجراست باید در سامانه مربوطه بارگذاری و ثبت شود.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه های نظارتی، دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه باید به طور دقیق بر «سامانه یکپارچه اطلاعات شرکت‌های دولتی» نظارت کنند.

همچنین بخوانید

وی ثبت اطلاعات مالی در سامانه مورد نظر را نخستین گام در ایجاد شفافیت دانست و گفت: در گام بعدی طبق قانون باید هزینه های شرکت های دولتی کنترل شود.

پورمختار ضمن اشاره به اینکه کنترل هزینه ها برای شرکت های دولتی آسان نیست، افزود: درآمدهای شرکت های مدنظر چندین سال ناشفاف و نامعلوم بوده است.

وی با اعلام این مطلب که شرکت های دولتی به صورت درآمد – هزینه ای فعالیت می کنند و در آنها شفافیت وجود ندارد، یادآور شد: در گام نهایی پس از ایجاد شفافیت شرکت های مورد نظر باید در بودجه یاری رسان دولت باشند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا