صنعت، معدن، تجارت

افزایش صادرات در گرو شناخت رقبا

 

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: تحقیق در بازارهای خارجی، شناخت رقبا و افزایش کیفیت مدنظر مشتریان خارجی رمز صادرات موفق است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حبیب الله انصاری در گفتگو با برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد با تاکید بر اینکه برای صادرات کالا به کشورهای دیگر باید تفکر صادرات محور در مدیران به وجود آید، افزود: طبق این تفکر افزایش کیفیت کالا برای صادرات ضرورت دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه باید به راهکارهای ماندگاری کالا در بازارهای خارجی اندیشیده شود، ادامه داد: بسیاری از کالاهای ایرانی با واسطه به بازارهای کشورهای دیگر صادر می شود در حالی که خود تولیدکنندگان باید از این بازارها شناخت به دست آورند.

دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران افزود: مهمترین مسئله در توسعه و رونق صادرات فراهم سازی زمینه از سوی دولت است.

وی ثبات در قوانین و سیاست گذاری ها را عامل موثر دیگری دانست که در صادرات کالا نقش اساسی ایفا می کند.

انصاری درباره عوامل داخلی موثر در کسب بازارهای خارجی گفت: در حوزه مدیریت تولید استفاده از تکنولوژی روز، برندسازی و اعمال نظر مشتریان خارجی در تولید کالاهای صادراتی باید مدنظر تولیدکنندگان قرار گیرد.

وی درباره عوامل خارجی موثر در صادرات کالا به کشورهای دیگر به رادیو اقتصاد یادآور شد: عوامل مدنظر به مقررات کشور برمی گردد این قوانین باید ضمن رفع موانع، زمینه توسعه تولید صادرات محور را فراهم کند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا