بین الملل

آمریکا به دولت جدید ونزوئلا ۱۰ میلیارد دلار فاینانس می‌دهد

استیون منوچین، گفت: یک گروه از وزیران مالی بر روی یک بسته تامین مالی تجاری کار می‌کنند که می‌تواند بعد از روی کار آمدن دولت جدید، ونزوئلا را از بحران اقتصادی و آن خارج کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی وزیر خزانه‌داری آمریکا، استیون منوچین، گفت: یک گروه از وزیران مالی بر روی یک بسته تأمین مالی تجاری کار می‌کنند که می‌تواند بعد از روی کار آمدن دولت جدید، ونزوئلا را از بحران اقتصادی و آن خارج کند.

منوچین در کنفرانس خبری گفت: این گروه که متشکل از ۲۰ وزیر مالی عموماً غربی است، در هفته گذشته در واشنگتن دیدار کردند و قرار است روی فراهم کردن کنسرسیومی حدود ۱۰ میلیارد دلار برای تأمین مالی تجاری کار کنند، که قرار است برای دولت جدید و رونق تجارت، فراهم شود.

همچنین بخوانید

ونزوئلا وارد یک بحران اقتصادی عمیق شده است که با کمبود مواد دارویی و غذایی و تورم فوق‌العاده سنگین همراه است. میلیون‌ها نفر از ونزوئلا به کشورهای همسایه فرار کرده‌اند.

تولید ناخالص ملی از سال ۲۰۱۴ به بعد هر سال کاهش یافته است و انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۹ با سقوطی ۲۵ درصدی همراه شود.

درحالی که روسیه و اغلب کشورهای جهان، نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور سوسیالیست ونزوئلا، را به رهبر قانونی این کشور می‌دانند، آمریکا و بیش از ۵۰ کشور، که شامل همسایه‌های بزرگ ونزوئلا هستند، رهبر مخالفان این کشور، خوانگایدائو، را رهبر این کشور می‌دانند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا