بین الملل

پکن خواهان ایجاد فوری منطقه آزاد تجاری با کره و ژاپن شد

وزیر خارجه چین گفت: چین، کره‌جنوبی و ژاپن باید زودتر در مورد ایجاد یک منطقه تجارت آزاد توافق کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از اسپوتنیک، وزیر خارجه و رئیس هیأت دولت چین، وانگ یی، در طول مذاکرات بلندپایه اقتصادی با وزیر خارجه ژاپن، تارو کونو، گفت: چین، کره‌جنوبی و ژاپن باید هرچه زودتر در مورد ایجاد یک منطقه تجارت آزاد توافق کنند.

وانگ گفت: ایجاد یک شراکت اقتصادی منطقه‌ای جامع و دستیابی به توافق در مذاکرات برای تأسیس یک منطقه آزاد تجاری بین چین، ژاپن و کره‌جنوبی، در سریع‌ترین زمان ممکن، برای تسریع روند یکپارچه‌سازی اقتصادی شرق آسیا، ضروری است.

کونو هم در مقابل اشاره کرد: با توجه به عدم‌قطعیت‌های فراوانی که در فضای بین‌الملل وجود دارد، ژاپن و چین باید همکاری‌های اقتصادی خود را عمیق‌تر کنند و به طور مشترک از یک مکانیزم تجارت چندجانبه حمایت کنند.

این اظهارات درحالی صورت گرفت که کونو از ۱۳ آوریل در یک دیدار کاری ۳ روزه، با دعوت وانگ، در چین به سر می‌برد. دو وزیر خارجه پنجمین دور مذاکرات اقتصادی رده‌بالای بین دو کشور را برگزار کردند، که در طول آن در مورد روابط دوجانبه چین و ژاپن و همچنین مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای با منافع و نگرانی‌های مشترک، بحث شد.

یک روز قبل، نخست‌وزیر چین، لی که‌کیانگ، اعلام کرد که پیش‌بینی می‌شود امسال دومین اقتصاد جهان به نرخ رشد اقتصادی هدف ۶.۵ درصدی خود برسد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا