خودروصنعت، معدن، تجارت

تاخت و تاز دست‌دوم‌ها در بازار خودرو

پراید تا یک سال قبل خودروی ارزان قیمتی بود که تقریبا بیشتر افراد جامعه می‌توانستند با حدود ۲۰ تا ۲۴ میلیون تومان آن را خریداری کنند، اما اکنون این خودرو نیز به اصطلاح شاه نشین قیمت ها شده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، در یک سال گذشته قیمت پراید از ۲۱ میلیون و ۳۲۴هزار تومان به ۴۹میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسیده که جهش بسیار زیادی محسوب می شود. 

افزایش قیمت پراید صفر سبب شده تا نرخ انواع خودروی پراید دست دوم و کارکرده نیز در بازار بالا رود.

قیمت پراید دست دوم ۲۶فروردین

نگاهی به آگهی ها نشان می دهد که پراید مدل ۷۹ با ۱۷۰هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۱۹میلیون و ۵۰۰هزار تومان فروخته می شود و پراید مدل ۱۳۸۴ با ۴۰۰هزار کیلومتر کارکرد برابر با ۱۷میلیون و ۷۰۰هزار تومان تعیین شده است. 

همچنین پراید هاچ بک مدل ۸۳ نیز ۱۵میلیون تومان، پراید هاچ بک کره ای مدل ۸۳ هم ۱۷میلیون و ۸۰۰ تومان، پراید مدل ۸۲ هم ۱۷میلیون تومان و پراید ۱۴۱ مدل ۸۴ نیز ۱۸میلیون تومان برای فروش آگهی شده اند. 

پراید مدل ۸۳ با ۲۲۰هزار کیلومتر کارکرد نیز ۲۰میلیون و ۵۰۰هزار تومان فروخته می شود.

یک پراید مدل ۸۴ هم ۲۲میلیون تومان قیمت گذاری شده البته قیمت انواع پراید تولید سال ۸۴ در آگهی ها بین ۱۶میلیون و ۵۰۰هزار تا ۲۴میلیون تومان تعیین شده است. 

پراید مدل ۸۶ دوگانه سوز کارخانه ای هم با ۱۴۲هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۲۵میلیون تومان به فروش می رسد.

پراید مدل ۸۹ قیمتی بسیار بالاتر دارد و تقریبا بیش از ۷تا۸ میلیون تومان از قیمت پراید صفر مدل فروردین ۹۷ گران تر شده است و به نرخ ۲۹میلیون تومان فروخته می شود.

هرچند ماجرا به اینجا ختم نمی شود بلکه پراید مدل ۸۹ با ۱۶۰هزار کیلومتر به نرخ ۳۷میلیون تومان برای فروش آگهی شده است.

مدل ۹۱ این خودرو با ۱۶۳هزار کیلومتر کارکرد نیز ۳۴میلیون تومان فروخته می شود.

قیمت ها در بازار خرید و فروش پراید بسیار عجیب است به طوری که پراید مدل ۹۵ با ۶۷هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۴۲میلیون و ۵۰۰هزار تومان برای فروش گذاشته شده است.

پراید ۱۳۱ مدل ۹۷ با هزار و ۱۴۱کیلومتر کارکرد به قیمت ۴۴میلیون و ۹۵۰هزار تومان به فروش می رسد و باید گفت قیمت این مدل پراید از ۳۸میلیون و ۲۰۰هزار تومان تا ۴۵میلیون تومان قیمت گذاری شده است. 

ماجرا به اینجا ختم نمی شود بلکه برای نمونه قیمت انواع پراید ۱۳۱ مدل ۹۷ و صفر از ۴۰ تا ۴۸میلیون تومان قیمت دارند.

این در حالی است که قیمت پراید ۱۱۱ مدل ۹۸ نیز ۴۹میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شود البته حتی قیمت خودروی پراید صفر تا ۵۰میلیون تومان هم در بازار بالا رفته است.

با توجه به این قیمت ها می توان گفت آشفته بازار خودرو گویا قرار نیست به این زودی سامان بگیرد و با وجود پیش بینی ها مبنی بر تاثیر افزایش تولید بر کاهش قیمت ها، هنوز این اتفاق در بازار نیافتاده و به نظر نمی رسد قیمت خودرو و به ویژه پراید به عنوان خودروی اکثر خانواده ها حداقل به نرخ ابتدای سال ۹۷ بازگردد.

 

 

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا