بورسبورس اوراق

شاخص چگونه از مرز ۲۰۰ هزار گذشت؟

شمس عنوان کرد:

 

یک مدرس دانشگاه در گفت و گو با رادیو اقتصاد، دلایل رشد شاخص را تشریح کرد و گفت: از آنجا که بازار سرمایه ایران کامودیتی محور است، افزایش قیمت ارز و سودآوری شرکت های بورسی، خود را در قیمت سهام منعکس کرده است.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  کوروش شمس اظهار داشت: بازار سرمایه و سهامی که در آن معامله می شود، چشم انداز و لبه اقتصادی کشور را نشان می دهد؛ چرا که اغلب شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه ایران، از شرکت های تاثیر گذار و بزرگ کشورند و از صنایع کلیدی و مادر همچون پتروشیمی ، خودروسازی، بانکی، سیمان و غیره در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه  بازار سرمایه کشور همچنین از قیمت های کامودیتی در جهان مانند مواد پایه، فلزی، پتروشیمی، پالایشگاهی، سنگ آهن، مس و غیره متاثر می شود ، تصریح کرد:از سال گذشته تاکنون شاخص بورس به دلائل مختلف از جمله افزایش نرخ دلار و قیمت مواد پایه در بازارهای جهانی رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: مجموعه عوامل مزبور موجب شده شرکت های بزرگ در بورس سودآوری فزآینده ای نسبت به دوره های قبل داشته باشند.

به گفته شمس، شرکت های پتروشیمی، پالایشگاهی، فولادی، سنگ آهنی و بانکی بیشترین تاثیر را در افزایش شاخص بورس به بیش از ۲۰۰ هزار داشته اند.

این مدرس دانشگاه و کارشناس بازار سرمایه در پایان افزود: بازار سرمایه  با توجه به نوع شرکت های مورد پذیرش و توان سود آوری این بنگاه ها به نظر گزینه ای مناسبی برای سرمایه گذاری است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا