انرژی

۴۰ کیلومتر عملیات لایروبی رودخانه ای در ۹۷

رئیس گروه نظارت برطرح های مهندسی رودخانه ای شرکت مدیریت منابع آب ایران از انجام عملیات لایروبی رودخانه ای به طول ۴۰ کیلومتر طی سال گذشته در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرشید فیض الهی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: جدا از این طی سال گذشته شش کیلومتر عملیات ساماندهی در برخی از رودخانه اولویت دار کشور نیزانجام شد.

وی اظهارداشت: طرح ملی متمرکزی در ارتباط با اقدامات مطالعاتی و زیر بنایی و همینطور ساماندهی و لایروبی رودخانه ها در کشور وجود داردکه سابقه ایجاد این طرح به سال ۱۳۸۸ مربوط می شود.

همچنین بخوانید

رئیس گروه نظارت برطرح های مهندسی رودخانه ای شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: سال گذشته نزدیک به ۷۱ میلیارد تومان اعتبار مصوب طرح مورد اشاره بود که ۵۱ میلیارد تومان از این میزان اعتبار تخصیص یافت.

وی در ادامه افزود: این طرح دو هدف مهم یکی انجام یکسری اقدامات حفاظتی، زیربنایی و مطالعاتی در رودخانه های کشور مانند مطالعات حد بستر حریم، نشانه گذاری، مطالعات ساماندهی و آزاد سازی تصرفات و دیگری ساماندهی و لایروبی رودخانه ها را دنبال می کند.

فیض الهی اظهارداشت: هدف اصلی طرح مزبور بیشتر اقدامات مطالعاتی و زیر بنایی است تا اقدام اجرای عملیات ساماندهی.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: خوشبختانه با اختصاص ۵۱ میلیارد تومان اعتباربه طرح مدنظر طی سال گذشته اقدامات مثبتی همچون انجام چهار هزار کیلومتر مطالعات حد بستر حریم رودخانه ها به عنوان یک اقدام حفاظتی و زیر ساخت اصلی برای شناسایی تصرفات، آزاد سازی تصرفات و همینطور اجرای ۴۶ کیلومتر عملیات ساماندهی و لایروبی در برخی از رودخانه اولویت دار کشور انجام شده که سهم ساماندهی و لایروبی به ترتیب شش و ۴۰ کیلومتر بوده است.

رئیس گروه نظارت برطرح های مهندسی رودخانه ای شرکت مدیریت منابع آب ایران یادآورشد: وزارت نیرو بر اساس تکالیف قانونی که دارد عهده دار لایروبی و ساماندهی رودخانه در خارج از مناطق شهری و روستایی است.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا