بورسبورس اوراق

رتبه اعتباری کرمان موتور اعلام شد

با حضور سومین شرکت رتبه بندی

 

شرکت رتبه‌ بندی اعتباری پایا، نخستین رتبه اعتباری کشور را اعلام کرد.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا،  شرکت رتبه بندی اعتباری پایا، با اختصاص رتبه اعتباری BBB- با درجه سرمایه گذاری به شرکت کرمان موتور، نخستین رتبه اعتباری خود را اعلام کرد.

اختصاص رتبه‌بندی در واقع اظهارنظر مؤسسه رتبه‌بندی در خصوص شایستگی اعتباری ناشران اوراق بهادار بوده و رتبه اعتباری، نشان ‌دهندۀ کیفیت اعتباری ناشر یا اوراق بهادار منتشر شده است.

شرکت رتبه ‌بندی اعتباری پایا در رتبه تخصیص داده شده از شیوه‌نامه رتبه‌بندی خود استفاده می‌کند. همچنین فرآیند و اصول انجام فعالیت رتبه‌بندی بر اساس ضوابط سازمان بورس و اوراق بهادار بوده و در سایت شرکت نیز در دسترس عموم قرار گرفته است.

شرکت رتبه‌ بندی اعتباری پایا مجوز فعالیت خود را در سال ۱۳۹۷ از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده است. فعالیت‌های مطالعاتی راه‌اندازی شرکت از سال ۱۳۹۵ آغاز شده و تلاش متقابل مؤسسان داخلی و شریک خارجی منجر به تأسیس و دریافت مجوز فعالیت در سال ۱۳۹۷ شد. شرکت جی سی آر آوراسیا به عنوان شریک خارجی، در انتقال دانش فنی، توسعه متدولوژی و نرم‌افزار و اصول انجام فعالیت رتبه‌بندی اعتباری با شرکت رتبه‌بندی اعتباری پایا همکاری دارد.

علاقه‌مندان به دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص رتبه اعتباری تخصیص داده شده می‌توانند به سایت شرکت به نشانی www.payacr.ir  بخش گزارش های رتبه‌بندی مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا