بورسبورس اوراق

«فلوله» کامیاب در مزایده/ «حفارس» از عقد یک تفاهم نامه خبر داد

همزمان با رشد ۲.۹۲ درصدی شاخص بورس تهران پیام‌های ناظران بورس و فرابورس ۱۸ نماد را متوقف کرد و ۱۲ نماد دیگر را به تابلوی معاملات بازگرداند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شاخص بورس تهران امروز طی یک جهش فوق العاده پنج هزار و ۷۲۱ واحد دیگر به پیش رفت و ضمن ثبت رکوردی جدید در تاریخ بازار سهام کشور، با رد شدن از مقاومت ۱۹۷ هزار واحدی خود را برای اولین بار به سطح ۲۰۱ هزار واحدی رساند. این رشد که بیش از هر چیز تحت تاثیر نمادهای «وتجارت» «کگل» و «فولاد» روی داد، بازدهی ۲.۹۲ درصدی را برای شاخص بورس به ارمغان آورد. همزمان با این رشد پیام‌های ناظران بورس و فرابورس ۱۸ نماد را متوقف کرد و ۱۲ نماد دیگر را به تابلوی معامبلات بازگرداند.

«فلوله» کامیاب در مزایده: نماد معاملاتی شرکت لوله ‌و ماشین‌ سازی‌ ایران‌ (فلوله) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص مزایده برگزار شده توسط این شرکت، متوقف شد. این مزایده که به منظور فروش ۴۰ میلیون سهم از سهام شرکت هامون نایزه توسط شرکت لوله و ماشین سازی ایران به ارزش پایه هر سهم ۲۲۰ تومان بود با موفقیت برگزار شد. در این مزایده شرکت تدبیر فردای نیک بعنوان برنده مزایده اعلام شد و هر سهم را به قیمت ۲۳۰ تومان خریداری کرد. ارزش این معامله ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان بوده که مقررشده ۵۰ درصد مبلغ نقد طی یک فقره چک به تاریخ انجام مبایعه نامه و ۵۰ درصد مابقی آن طی یک فقره چک به تاریخ یک ماه پس از امضای مبایعه نامه پرداخت شود. ارزش دفتری دارایی فروخته شده در دفاتر این شرکت چهار میلیارد تومان بوده است.

«حفارس» و عقد یک تفاهم نامه: نماد معاملاتی شرکت حمل ونقل بین المللی خلیج فارس (حفارس) دیگر نماد متوقف شده طی روز جاری بود. این نماد پس از آن متوقف شد که شرکت یک تفاهم نامه در جهت خدمات در محل بندر چابهار به بنادر کشورهای امارات، عمان، هند و پاکستان منعقد کرد. بنا بر نامه منتشر شده از سوی «حفارس»، «از آنجاییکه فعالیت اصلی شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس، حمل و نقل جاده ای در سطح داخلی و بین المللی است، تفاهم نامه ای بین شرکتهای حمل و نقل بین المللی خلیج فارس با شرکتهای حمل و نقل بین المللی آتشپا، بازرگانی بین المللی مبین و مسافریری حکمت میوند افغانستان در راستای اهداف ذیل جهت خدمات کشتیرانی در محل بند چابهار به بنادر کشورهای امارات، عمان، هند و پاکستان از طرف کشتیرانی آتشپا منعقد شد.

١- همکاری در جذب مشتری برای راه اندازی این کشتیرانی بین بندر چابهار با بنادر کشور امارات، پاکستان و هند ۲- فعالیت به عنوان نماینده لاین در کشور افغانستان و دایر نمودن دفتر کاری ۳- انجام امورات هماهنگی با دولت افغانستان در گمرکات و مرزهای رسمی آن کشور ۴- انجام خدمات حمل و نقل داخل افغانستان به مشتریان افغانی لاین کشتیرانی ۵- معرفی مشتریان کشور افغانستان و بستن عقد قرارداد با آنها به صورت دور تا دور – مشارکت در خرید کانتینر و شناور در صورت موافقت طرفین – حمل و نقل داخلی ایران ( شرکت خلیج فارس) هرگونه تغییر در روند تفاهم نامه به سهامداران شرکت از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی می شود.»

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا