امور زیربناییراه و ساختمان

اقدام به موقع کارکنان راه آهن جلوی سانحه ریلی را گرفت/ الزام ساخت دیوار ضامن در مسیر ریلی

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن تاکید کرد: ساخت دیوارهای ضامن و ساحلی را برای مقابله با وقوع سیل در در محدوده پل سفید – زیرآب در دستورکار قرار دادیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، مصطفی معینی در حاشیه بازدید از محور ریلی شمال که پس از وقوع سیل در مازندران ترمیم و رفع انسداد شده گفت: خوشبختانه با اقدام به موقع کارکنان و سرمایه‌‌‌های انسانی متعهد شرکت تراورس از وقوع یک سانحه ریلی جلوگیری شد.

وی افزود: پنجم فروردین ماه با بارندگی شدید در منطقه فیروزکوه ریزش سنگ با احجام بزرگ و سنگین رخ داد که اگر مسئولیت‌‌‌شناسی کارکنان و درزین پیشرو شرکت تراورس نبود، ممکن بود شاهد برخورد سنگ با قطاری با حدود ۷۰۰ مسافر بودیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه در جریان بازدید و بازرسی تعدادی از همکاران با درزین پیشرو از مسیر ریلی برای حفظ ایمنی تردد قطارها، کارکنان متعهد شرکت مسیر را از ایستگاه گرمسار تا فیروزکوه با درزین کنترل می‌‌کنند، اظهار داشت: متاسفانه در حین بازگشت سنگی بزرگ با درزین برخورد می‌‌‌کند و در این سانحه پنج نفر از کارکنان شرکت دچار مصدومیت می‌‌‌شوند که هم‌‌‌اکنون یکی از عزیزان همچنان در بیمارستان بستری و تحت درمان است.

معینی ادامه داد: اگر درزین برای بررسی مسیر در محدوده حضور نداشت، امکان داشت یکی از دو قطار مسافری از مبدا تهران و مبدا گرگان در بلاک با سنگ برخورد کنند که در این صورت با یک سانحه دلخراش مواجه می‌‌شدیم.

وی با بیان اینکه چندین بار در سال نسبت به زوال‌‌ریزی اقدام می‌‌‌کنیم، تصریح کرد: در فصل بهار و پاییز با بارش باران کارکنان شرکت تراورس نسبت به رهاسازی سنگ‌‌های لغزنده و زوال‌‌ریزی اقدام می‌‌کنند تا شاهد ریزش سنگ در محورهای کوهستانی نباشیم اما بعضی از ریزش‌‌ها با بارندگی‌‌های شدید، ناگهانی رخ می‌‌دهند و به همین دلیل در طول مسیر از راهبان‌‌ها و نگهبانان زحمتکش برای بازرسی و تامین ایمنی محور ریلی استفاده می‌‌کنیم و این خطوط بارها با پیاده‌‌روی و سیر با دیزل و درزین کنترل می‌‌شوند.

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن با اشاره به آسیب مسیر ریلی در محدوده پل سفید – زیرآب پس از وقوع سیل در منطقه خاطرنشان کرد: دوازدهم فروردین ماه با افزایش بارندگی رودخانه در حاشیه مسیر ریلی در محدوده ایستگاه زیرآب طغیان کرد و علاوه بر تخریب زمین‌‌‌های کشاورزی، باعث آسیب به بستر راه آهن در این منطقه شد.

معینی اضافه کرد: برای حفظ ایمنی و تردد قطارها مسیر ریلی را در بعضی نقاط تا سه متر جابه‌‌جا کردیم. تا دو روز تردد قطار متوقف بود اما با جابه‌‌جایی مسیر ریلی توانستیم حرکت قطارها را در اسرع وقت برقرار سازیم که از زحمات شبانه‌‌‌روزی تمامی همکاران عزیزم تشکر می‌‌کنم.

وی با تشریح فعالیت‌‌های انجام شده ابراز داشت: ساخت دیوارهای ضامن و ساحلی را برای مقابله با وقوع سیل در این منطقه در دستورکار قرار دادیم.

مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن یادآور شد: با خدمات بی‌‌وقفه کارکنان موفق شدیم علیرغم بارش‌‌های شدید، ریزش سنگ و وقوع سیل، سفرهای ریلی در نوروز را بدون وقوع سانحه و مشکلی پشت سر بگذاریم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا