امور زیربناییتعاون و اشتغال

۱۸ هزار لرستانی در پی وقوع سیل شغل خود را از دست دادند

خرم‌آباد- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: حدود ۱۸ هزار نفر بر اثر آسیب‌های ناشی از سیل در مناطق سیل‌زده استان، شغل خود را از دست داده‌اند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، علی آشتاب در جلسه شورای هماهنگی مشترک بین استان همدان و لرستان که در محل اداره کل تعاون، کار و رفاه لرستان برگزار شد، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از اشتغال استان بر اثر آسیب‌های ناشی از سیل از بین رفته بطوریکه تنها در بخش مشاغل خانگی و صنایع دستی بیش از ۶ هزار نفر شغل خود را از دست دادند و در مجموع ۱۸ هزار نفر در بخش‌های مختلف شغل خود را از دست داده اند.

به گفته وی در بخش کشاورزی تعداد هفت هزار و ۵۰۰ واحد کشاورزی و در بخش صنوف چهار هزار و ۳۳۵ واحد و در بخش صنعتی نیز تعداد ۸۵ واحد صنعتی آسیب دیدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: تاکنون ۷۶ هزار قلم کمک از سراسر کشور و بخصوص استان همدان برای کمک به زلزله زده‌های استان رسیده که بخشی از این کمک‌ها تحویل داده شده و بخشی نیز در حال بسته بندی و ارسال است.

آشتاب تصریح کرد: اکنون نیازهای اولیه مردم مناطق سیل زده تأمین شده و مردم نیازهای جدیدی دارند که شامل وسایل منزل، وسایل آشپزخانه و پخت و پز، سیستم‌های خنک کننده شامل پنکه و کولر، البسه، فرش، موکت، زیراندازو… است.

وی گفت: بیش از یک هزار و ۲۰۰ روستا در مناطق سیل زده دچار آسیب‌های جدی شده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا