امور زیربناییراه و ساختمانصوت

لزوم افزایش وام بانکی برای خرید مسکن

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک بر ضرورت افزایش تسهیلات بانکی برای خرید مسکن با توجه به شرایط فعلی اقتصاد در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسام عقبایی در گفتگو با رادیو اقتصادافزود: تزریق نقدینگی از موجبات ایجاد تورم در جامعه و نمی توان این اصل اقتصادی را رد کرد ولی در برابر شرایط اقتصاد، مردم و تولید مسکن در کشور امروز به نحوی که ضرورت دارد دولت در جهت خانه دار شدن خانواده ها کمک تسهیلاتی کند و در عین حال نگاه به تسهیلات مسکن باید نگاه ویژه باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه سالی یک تا یک و نیم میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز است، اظهارداشت: نبود تعادل بین عرضه و تقاضا و همینطورفقدان برنامه جامع تولید مسکن از مشکلات جدی این حوزه است.

نائب رئیس اول اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت: دولت ضمن بالا بردن مبلغ تسهیلات خرید مسکن باید سود تسهیلات را کاهش ودر برابر مدت باز پرداخت وام مزبوررا افزایش دهد.

همچنین بخوانید

وی در ادامه با بیان اینکه وام خرید مسکن باید متناسب با نیازهای دهک های ضعیف و متوسط جامعه باشد، افزود: برای تحقق این مهم ضمن اصلاح سیاست های پولی و بانکی کشور ضرورت دارد بانک ها از حالت بنگاهداری و تجاری محور بودن خارج و به سمت توسعه محوری حرکت کنند.

عقبایی با تاکید بر اینکه اصلاح قانون پولی و بانکی کشور باید تسریع شود، اظهارداشت: اصلاح این قانون از مطالبات جدی مقام معظم رهبری و تمامی فعالان اقتصادی است.

وی در ادامه یادآورشد: مجلس دهم به آخر عمر خود نزدیک می شود ولی شوربختانه هنوز در بحث اصلاح قانون مزبور اتفاق خاصی نیفتاده امید می رود تا پایان عمر مجلس فعلی این اتفاق رخ دهد و مسیر برای خانه دار شدن دهک های ضعیف و متوسط جامعه بیش از پیش مهیا شود.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا