صنعت، معدن، تجارت

اتکا به توان داخلی راهکار برون رفت از مشکلات است

قزوین- نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال اتکا به توانمندی‌های داخلی، حفظ وحدت و کمک به رونق تولید است.

همچنین بخوانید

روح الله بابایی صالح در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شرایط دشوار کشور در سال ۹۸ و اولویت‌های مردم و مسئولان گفت: در سال ۹۷ در شرایط دشوار مالی قرار داشتیم و قیمت‌ها با شرایط موجود سرسام آور بالا رفت و شاهد نوسانات ارزی و بالا رفتن قیمت دلار تا سقف ۲۰ هزار تومان هم بودیم اما وقتی ارز کاهش یافت قیمت کالاها کاهش نیافت که این موضوع نیز مشکلات را بیشتر کرد.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این نوسان قیمت‌ها موجب شد همه اقشار جامعه و مردم عادی بویژه مددجویان نهادهای حمایتی، کارگران و کارمندان زیان دیدند و همه واقعاً زیر فشار بودند و با تحریم و فشارهایی که داریم سال جاری شرایط حادتر است.

مجلس در مسیر رونق تولید گام برمی دارد

بابایی صالح یادآور شد: مجلس با توجه به رهنمود رهبری باید شعار سال را پیگیری کند و با بسترسازی مناسب موانع را از راه بردارد تا تولید روان شود.

وی اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند سرمایه گذاری کنند نباید دغدغه‌ای جز تولید داشته باشند و وظیفه مسئولان و نمایندگان است تا موانع را از راه بردارند، مشوق‌ها را برقرار کنند و حمایت لازم را انجام دهند تا شعار سال اجرایی شود.

نماینده بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید در نظر داشته باشیم که کشورهای خارجی هیچ علاقه‌ای برای کمک به ایران ندارند و دنبال منافع خود هستند لذا باید به توان داخلی خود بیندیشیم و با حفظ وحدت و انسجام همه جانبه با برنامه ریزی در مسیر تحقق اهداف خود گام برداریم.

وی گفت: باید روی پای خود بایستیم و با استفاده از ظرفیت موجود کشور با یک مدیریت خوب و برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از بحران عبور کنیم.

بابایی صالح اظهار داشت: در این شرایط می‌توانیم به سمت افزایش تولید با محور صادرات برویم و با حمایت از تولید محصولات کشاورزی و دام و طیور به رونق تولید در این بخش هم کمک کنیم.

وی تصریح کرد: استفاده از نخبگان و افراد متخصص و کارآمد در تولید می‌تواند مسیر ما را در تحقق شعار سال هموار کند.

استانی شدن انتخابات امسال عملی نمی‌شود

بابایی صالح در خصوص استانی شدن انتخابات هم گفت: با توجه به شرایط خاص کشور و فرصت محدود باقی مانده تا انتخابات به نظر می‌رسد شورای نگهبان فعلاً این موضوع را امسال بررسی نکند و با آن موافقت نشود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا