انرژی

ریزش قیمت نفت شدت گرفت

قیمت نفت روز سه شنبه پس از اینکه یک وزیر روسی اعلام کرد روسیه و اوپک ممکن است تولیدشان را برای مقابله با آمریکا بر سر سهم بازار افزایش دهند، کاهش پیدا کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، بهای معاملات آتی نفت برنت ۸ سنت یا ۰.۱۳ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه کاهش یافت و به ۷۱ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۸ سنت یا ۰.۱۳ درصد نسبت به روز گذشته کاهش پیدا کرد و به ۶۳.۳۲ دلار در هر بشکه رسید.

همچنین بخوانید

آنتون سیلوآنوف، وزیر دارایی روسیه اوایل هفته جاری اظهار کرد روسیه و اوپک ممکن است تصمیم بگیرند تولیدشان را برای مبارزه بر سر سهم بازار با آمریکا افزایش دهند اما این اقدام قیمت‌های نفت را تا سطح ۴۰ دلار در هر بشکه پایین خواهد برد.

به گفته ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA، نگرانی فزاینده‌ای وجود دارد که روسیه با تمدید کاهش تولید موافقت نخواهد کرد و ممکن است در ماه‌های آینده شاهد خروج آنها از توافق کاهش تولید با اوپک باشیم.

اوپک و هم‌پیمانانش شامل روسیه در ژوئن برای تصمیم‌گیری در خصوص ادامه اجرای توافق کاهش تولید دیدار خواهد کرد. اوپک و روسیه و سایر تولید کنندگان غیراوپک با هدف کاهش مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها، موافقت کرده‌اند از اول ژانویه به مدت شش ماه تولیدشان را ۱.۲ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. اما رشد روزافزون تولید نفت شیل آمریکا باعث شده است رشد قیمت‌ها محدود شود.

به گفته بنجامین لو، تحلیلگر کالا در شرکت فیلیپ فیوچرز، رشد تولید شیل آمریکا، موانعی را برای قیمت‌های نفت ایجاد کرده است.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی پیش بینی کرده که تولید نفت خام از هفت منطقه شیل این کشور حدود ۸۰ هزار بشکه در روز در ماه مه رشد کرده و به ۸.۴۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد.

بر اساس گزارش رویترز، با این حال عرضه محدودتر از سوی ایران و ونزوئلا به دلیل تحریم‌های آمریکا، مانع از کاهش بیشتر قیمت‌های نفت شده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا