ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

برزیل به زودی غول تکنولوژی در جهان می‌شود؟

تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از مؤسسه تحقیقاتی نشان می‌دهد که برزیل بسیار بیشتر از میانگین سایر کشورها برای توسعه زیرساخت‌های مخابراتی و بخش فناوری سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، بر اساس گزارشی که کارشناسان و تحلیلگران فعال در مؤسسه تحقیقاتی IDC می‌توان دریافت که سرمایه گذاری برزیل بخش ارتباطات و فناوری در سال ۲۰۱۸ میلادی شاهد یک رشد و افزایش ۹.۸ درصدی بوده است این بدان معناست که سرمایه گذاری این کشور در توسعه زیرساخت‌های فناوری و مخابراتی به رقم ۴۷ میلیارد دلار رسیده است.

این در حالی است که پیش بینی‌های قبلی از یک رشد ۴.۱ درصدی در سرمایه گذاری‌های برزیل در بخش فناوری را تخمین زده بود. از طرفی دیگر، این گزارش‌ها حاکی از آن است که در سال ۲۰۱۸ میلادی سایر کشورهای جهان نیز به طور متوسط تا ۶.۷ درصد رشد را در زمینه سرمایه گذاری‌های بخش تکنولوژی و زیرساخت‌های ارتباطات و فناوری تجربه کرده‌اند.

همچنین بخوانید

از دیگر جزئیات این سرمایه‌گذاری می‌توان به بخش سخت افزاری و تأسیسات و تجهیزات مربوط به زیرساخت‌های مخابراتی با سرمایه گذاری ۵۱.۳ درصدی معادل ۲۳.۹ میلیارد دلار و همچنین ۲۶.۲ درصد معادل ۱۲.۹ میلیارد دلار بر روی سرویس‌های آنلاین اینترنتی در این کشور اشاره کرد.

برزیل همچنین در بازار نرم افزار نیز تا ۲.۵ درصد معادل ۱۰.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت financierworldwide، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند با این حجم عظیم از سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژی و زیرساخت‌های مخابراتی و فناوری برزیل در آینده‌ای نزدیک به یکی از برترین و بزرگترین میزبان‌های تکنولوژی در جهان تبدیل خواهد شد.

این کشور در حال حاضر نیز بزرگ‌ترین بازار فناوری در آمریکای لاتین به شمار می‌رود و ۲.۸ درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته در این منطقه را به خود اختصاص داده است که بعد از آن مکزیک با تفاوت فاحشی معادل یک رشد سرمایه گذاری ۲۰ درصدی و آرژانتین نیز با ۷.۵ درصد به ترتیب در جایگاه‌های بعد از برزیل جای گرفته‌اند.

هم اکنون ایالات متحده آمریکا با ۸۲۲ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژی و فناوری در جایگاه نخست کشورهای جهان و چین با ۲۵۰ میلیارد دلار و ژاپن با ۱۴۰ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا