صنعتصنعت، معدن، تجارت

وزارت صنعت، معدن و تجارت به دو وزارتخانه تقسیم می‌شود

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب طرح تفکیک وظایف و اختیارات بخش تجارت و خدمات بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی ، عبدالله رضیان در گفت‌وگو با ایسنا گفت: طرح مذکور یک ماده واحده و ۵ تبصره دارد که در جلسه امروز کمیسیون به تصویب اعضا رسید.
نماینده مردم قائمشهر در مجلس افزود: بر اساس این مصوبه بخش تجارت از وزارت صنعت، معدن و تجارت منفک و وزارت تجارت و بازرگانی تشکیل می‌شود و بخش‌های مربوط به تجارت و بازرگانی در وزارت جهاد کشاورزی نیز از این وزارتخانه جدا و به وزارتخانه جدید الحاق می‌شود.
وی ادامه داد: بر اساس یکی از تبصره‌ها سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی که در حوزه تجارت و بازرگانی فعالیت دارند به وزارت تجارت و بازرگانی الحاق می‌شود. بر اساس تبصره دیگر طرح مذکور دولت باید بدون ایجاد هزینه جدید با امکانات و بودجه فعلی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، وزارتخانه جدید را تشکیل دهد.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بر اساس دیگر تبصره طرح فوق، بانک توسعه تجارت تحت مدیریت مشترک سه وزارتخانه تجارت و بازرگانی، جهاد کشاورزی و صنعت و معدن قرار می‌گیرد و وزارت اقتصاد نیز مدیران این بانک را انتخاب و منصوب می‌کند.

منبع

ایدرو

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا