انرژی

بهره‌برداری از نیروگاه برق‌آبی سد شهیدرجایی پیش از موعد مقرر

مدیر بهره‌برداری از سد شهید رجایی گفت: با کنترل و ذخیره‌سازی سیلاب در سد شهیدرجایی نیروگاه برق‌آبی آن زودتر از موعد مقرر وارد مدار بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسن نوروز محمدی در این باره گفت: با توجه به حجم ذخیره ۱۵۱ میلیون مترمکعبی آب در سد شهید رجایی و دبی مناسب ورودی سد، به جهت بهره‌برداری بهینه از منابع آب، بهره‌برداری از نیروگاه برق‌آبی سد شهید رجایی امسال زودتر از موعد مقرر که معمولاً هر ساله به هنگام رهاسازی آب برای کشاورزی صورت می‌گرفت، دوباره آغاز شد.

وی ادامه داد: هم‌اکنون میزان آب ورودی به مخزن سد شهید رجایی، حدود ۲۵ مترمکعب در ثانیه است که با توجه به زمان پیش‌بینی شده برای رهاسازی آب کشاورزی تصمیم بر این گرفته شد که قبل از اتفاق سرریز بخشی از آب آن برای تولید انرژی برقابی استفاده شود.

همچنین بخوانید

بنا بر اعلام وزارت نیرو، مدیر بهره‌برداری از سد شهید رجایی میزان آب خروجی از سد را حدود ۱۵ متر مکعب اعلام کرد و گفت: بر اساس داده‌های موجود پیش بینی می‌شود ما طی ۱۵ روز آینده شاهد سرریز سد باشیم که با تدابیر اتخاذ شده ضمن استفاده بهینه از منابع آب و همچنین کنترل سیلاب احتمالی شاهد سرریز سد باشیم.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا