بانکبورسبورس اوراق

«ونوین» ۹۰ریال زیان برای هرسهم شناسایی کرد

برای دوره مالی ۶ماهه؛

بانک اقتصاد نوین در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی ۶ماهه، برای هرسهم ۹۰ریال زیان شناسایی کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، بانک اقتصاد نوین در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای تلفیقی ۶ماهه منتهی ۳۱شهریور ۱۳۹۷، برای هرسهم ۹۰ریال زیان شناسایی کرد.

این بانک درآمد خود را در مدت مورد گزارش را ۳هزار و ۶۲۸میلیارد ریال اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تنها ۹درصد افزایش داشته است. همچنین زیان خالص را یک هزار و ۱۳۴میلیارد ریال و زیان انباشته را در پایان دوره ۲هزار و ۴۵میلیارد ریال اعلام کرده است.

“ونوین” در صورت های مالی اصلی خود زیان هرسهم را ۱۹۹ریال منتشر کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افت ۱۸درصدی مواجه شده است.

این بانک براساس برآوردی که از تغییرات در نرخ سود تسهیلات اعطایی داشته برای دوره ۶ ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ انتظار دارد سود تسهیلات اعطایی در سال ۱۳۹۷ نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یابد و برای مطالبات مشکوک الوصول، درآمد تسهیلات به روش نقدی (تعهدی) شناسایی می‌شود.  شناسایی سود روی تسهیلات معوق نیز از آذر ماه سال ۹۷ متوقف شود. همچنین برآوردی که بانک اقتصاد نوین از تغییرات در مانده ذخایر مطالبات مشکوک الوصول برای دوره ۶ ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷ دارد این است که اقدامات بانک در این خصوص تعیین و مشخص کردن پرونده های غیرجاری عمده و ایجاد طرح های انگیزشی جهت وصول مطالبات و تشکیل کمیته های وصول و برگزاری جلسات با بدهکاران است.

از دیگر برنامه های با اهمیت این بانک همچون سایر بانک ها واگذاری دارایی هاست. چرا که فروش سرمایه گذاری‌های بورسی غیربانکی در راستای اجرای بخشنامه سرمایه گذاری موسسات اعتباری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و رعایت مفاد ۱۶ ۱۷ «قانون رفع موانع تولید» است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا