بورسبورس اوراق

«تنوین» سهام فروخت/ «غگل» از بهره برداری یک پروژه جدید خبر داد

همزمان رشد ۸۵ واحدی شاخص کل بورس و عقبگرد شاخص کل هموزن، به موجب پیام‌های ناظران بورس و فرابورس ۱۴ نماد متوقف و ۱۲ نماد بازگشایی شدند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  شاخص بورس تهران امروز پس از آنکه  نتوانست همچون روزهای گذشته رشدی قدرتمند را از خود به نمایش بگذارد در نهایت به پیشروی ۸۵ واحدی بسنده کرد و در سطح ۲۰۱ هزار و ۸۹۰ واحدی متوقف شد. نمادهای «کگل»، «وامید» و «کچاد» بیشترین تاثیر را بر جهت گیری امروز شاخص بورس داشتند. همزمان با این رشد اندک در نماگرهای بورس و فرابورس، ۱۴ نماد متوقف و ۱۲ نماد بازگشایی شدند.

«تنوین» سهام فروخت: نماد معاملاتی شرکت تامین سرمایه نوین (تنوین) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص واگذاری سهام، متوقف شد. بر این اساس شرکت اعلام کرده است که ۱۱.۹۶ درصد از سهام گروه اقتصادی کرمان خودرو را به قیمت پایه هر سهم ۱۳۶ تومان به فروش رسانده است. این واگذاری که به صورت نقدی انجام شده در بازار پایه ج فرابورس انجام شده است. مبلغ این واگذاری ۸۱ میلیارد و ۳۸۷ میلیون تومان، و ارزش دفتری دارایی فروخته شده  بوده است.

«غگل» و بهره برداری از یک پروژه: دیگر نماد معاملاتی متوقف شدعه طی روز گذشته به شرکت گلوکوزان (غگل) تعلق داشت. این شرکت اعلام کرد که پروژه افزایش ظرفیت آسیاب ذرت که طی ۱۱ ماه به مرحله اجرایی رسیده در تاریخ ۱۵ اسفند ۹۷ به بهره برداری رسیده است. ظرفیت اسمی این طرح ۲۰۰ تن آسیاب ذرت بوده و به موجب آن مواد اولیه جهت تولید فروکتوز تامین می‌شود و نیازی به خرید دوغاب نشاسته از شرکتهای تامین کننده این محصول نخواهد بود و بهای تمام شده مواد اولیه جهت تولید فروکتوز کاهش می یابد، باتوجه به اعمال تغیرات فوق در میزان سود شرکت تغییرات با اهمیتی صورت نمی پذیرد .

«آبین» متوقف شد: در فرابورس نیز نماد شرکت کشت و صنعت آبشیرین (آبین) متوقف شد. این نماد که به موجب برگزاری مزایده فروش ملک با کاربری کشاورزی متعلق به شرکت کشت و صنعت آبشیرین و لزوم اطلاع رسانی در خصوص آن متوقف شده بود اعلام کرد که  در نظر دارد

مزایده فروش بخشی از اراضی شرکت به شماره پلاک های ۹، ۱۰، ۱۱ و ۱۲ فرعی از ۱۰۱ اصلی حوزه ثبتی قم واقع در کیلومتر ۵۵ جاده قدیم قم کاشان به قیمت پایه ۱۵۰۰ میلیارد ریال به طور یکجا و نقدی به فروش برساند. مزایده یاد شده  از تاریخ ۲۴ فروردین آغاز شده و به مدت ده روز از شروع مزایده ادامه دارد.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا