بورسبورس اوراق

افزایش سرمایه در سه شرکت

 

شرکت البرز دارو افزایش سرمایه خود را به ثبت رساند، هیات مدیره شرکت صنایع خاک چینی ایران افزایش سرمایه شرکت را به تصویب رساندند و شرکت تامین سرمایه نوین افزایش سرمایه خود را برای بررسی حسابرس و بازرس قانونی شرکت ارسال می کند.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شرکت البرز دارو افزایش سرمایه خود را در مرجع ثبت شرکت ها به ثبت رساند. این شرکت سرمایه خود را از مبلغ ۹۳۰میلیارد ریال به‌مبلغ یک هزار و ۸۶۰میلیارد ریال افزایش داده است. این افزایش سرمایه قرار است از محل مطالبات و آورده نقدی تامین شود.

از سوی دیگر هیات مدیره شرکت صنایع خاک چینی ایران قصد دارند سرمایه خود را طی ۲مرحله از مبلغ ۱۷۵میلیارد ریال به مبلغ ۵۰۰میلیارد ریال معادل ۱۸۵درصد افزایش دهد. این افزایش سرمایه از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین می شود و هدف آن تامین مالی بخشی از مخارج احداث خط تولید انواع بلوک و پانل سبک گازی و ملات خشک است.

هیات مدیره «کخاک» در نظر دارد نسبت به انجام مرحله دوم افزایش سرمایه از مبلغ ۳۷۵میلیارد ریال به مبلغ ۵۰۰میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی به منظور تامین مالی بخشی از مخارج سرمایه ای احداث خط تولید انواع بلوک و پانل سبک گازی و ملات خشک اقدام کند.

شایان ذکر است؛ انجام افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب هیات مدیره است و در این خصوص اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

از سوی دیگر شرکت تامین سرمایه نوین پیشنهاد افزایش سرمایه هیات مدیره خود را قرار است در مجمع عمومی فوق العاده مطرح کند. این شرکت قصد دارد سرمایه را از مبلغ ۷هزار میلیارد ریال به مبلغ ۹هزار میلیارد ریال افزایش دهد که قرار است از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی تامین شود.

تنوین” هدف این افزایش سرمایه را بهبود ساختار سرمایه و جلوگیری از خروج وجه نقد است و گزارش توجیهی آن را جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال کرده و به محض اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور نتیجه آن منتشر می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا