بورسبورس اوراق

رشد چشمگیر سود هر سهم «واحیا»

نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶ به ثبت رسید؛

 

مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان در دوره ۹ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۷، به ازای هر سهم خود ۱۶۷ ریال سود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶، رشد چشمگیری را نشان می دهد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان با سرمایه یک هزار میلیارد ریال، صورت های مالی میان دوره‌ای ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۳۱ خرداد ماه ۹۸ را به صورت حسابرسی نشده منتشر کرد.

مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان در دوره یاد شده، مبلغ ۱۶۶ میلیارد و ۹۳۲ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۴ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرد که نسبت به دوره مشابه در سال ۹۶، رشد چشمگیری داشته است.

با احتساب سود انباشته ابتدای سال در نهایت مبلغ یک هزار و ۸۲۹ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال سود انباشته پایان دوره در حسابهای این شرکت منظور شد.

واحیا” در دوره ۹ ماهه سال مالی منتهی به خرداد ۹۷، به صورت حسابرسی شده، مبلغ ۹۲ میلیارد و ۸۱۰ میلیون ریال زیان خالص محقق کرد و بدین ترتیب مبلغ ۱۳۵ ریال زیان به ازای هر سهم خود شناسایی کرده بود.

همچنین این شرکت دلایل تغییرات واقعی دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ (حسابرسی نشده) نسبت به اطلاعیه قبلی را به شرح زیر اعلام کرد:

  1. درآمد حاصل از سرمایه گذاری‌ها پس از برگزاری مجامع عمومی عادی سالیانه و بر اساس خلاصه مذاکرات مجامع شرکتهای گروه شناسایی می‌شود.
  2. خالص درآمد (هزینه) های متفرقه عمدتاً مربوط به فروش دارایی ثابت و سود حاصل از تسعیر ارز است.
  3. پاداش هیات مدیره در سرفصل هزینه های عمومی، اداری و تشکیلاتی ثبت شده است.
  4. افزایش در سر فصل سود سهام پرداختنی مربوط به ثبت سود سهام مصوب مجمع مورخ ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ۱۳۹۷است.
  5. به استناد تصمیم مجمع عمومی فوق العاده مورخ ۹ دی ۱۳۹۷ سرمایه شرکت از مبلغ ۶۸۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال به مبلغ یک میلیارد ریال افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، ارزش بازار گروه مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان در دوره یاد شده، با افزایش ۳۰۰ میلیارد و ۵۷۸ میلیون ریال به ۷ هزار و ۱۴۲ میلیارد و ۴۰۴ میلیون ریال رسید.

“واحیا” تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۲ هزار و ۵۶۹ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال به مبلغ معادل ۳ هزار و ۱۸ میلیارد و ۶۵۳ میلیون ریال واگذار کرد و از این بابت مبلغ ۴۴۸ میلیارد و ۹۱۴ میلیون ریال سود کسب کرد.

مجتمع صنایع و معادن احیا سپاهان طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده یک هزار و ۳۳۹ میلیارد و ۵ میلیون ریال خریداری کرد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا