ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء در اصفهان آغاز به کار کرد

سومین کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها توسط دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان و با همکاری دانشگاه فردوسی مشهد در دانشگاه اصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، کنفرانس بین‌المللی اینترنت اشیاء و کاربردها، تحت تایید IEEE است که امسال برای سومین دوره به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود. پیش از این، دوره نخست این کنفرانس در سال ۱۳۹۶ نیز در دانشگاه اصفهان با عنوان “اینترنت اشیاء، کاربردها و زیرساخت‌ها” و دوره دوم در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شده بود.

اهداف برگزاری این کنفرانس “ایجاد امکان تبادل نظر و اطلاع یافتن از آخرین فعالیتهای علمی و کاربردی در حوزه اینترنت اشیا در ایران و جهان، گسترش پژوهش، انتقال فناوری و ارتقای کاربردها و کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت اشیا در ایران و ایجاد همگرایی بیشتر میان مراکز علمی-پژوهشی و مراکز صنعتی با محوریت زیرساختها و کاربردهای اینترنت اشیاء اعلام شده است.

همچنین بخوانید

از ۱۱۰ مقاله رسیده به دبیرخانه سومین همایش اینترنت اشیاء تعداد ۴۰ مقاله پذیرش شده که ۱۲ مقاله به صورت ارائه شفاهی و ۲۶ مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شوند.

این برنامه شامل چهار سخنرانی کلیدی پروفسور”Rauf Boutaba” از دانشگاه واترلو کانادا، پروفسور حسین صراف زاده از انستیتو فناوری یونیتک نیوزلند با موضوع “شهر هوشمند”، پروفسور “Rob Van Kerannburg” مسئول شورای اروپایی اینترنت اشیاء و دکتر مزدا حمدی، عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مفهوم “بلاکچین” است.

چهار کارگاه آموزشی و یک سخنرانی تخصصی نیز در طول این کنفرانس دو روزه برگزار می شود.

کارگاه‌ها شامل”هوشمندسازی کارخانه بر بستر اینترنت اشیاء سازمانی” و کارگاه “اینترنت اشیاء صنعتی، تعریف، زیرساخت‌ها و کاربردها” توسط شرکت بین‌المللی سیستم‌ها و اتوماسیون ایریسا، کارگاه “سیستم اندازه‌گیر هوشمند مصرف انرژی مبتنی بر اینترنت اشیاء” توسط محمد حسین یغمایی مقدم، کارگاه ” رایانش و اینترنت اشیاء: Fog/Edge Computing” توسط علی ناظم رعایا و کارگاه “اصول طراحی کسب و کارهای پلتفرمی بر مبنای اینترنت اشیا” توسط محمدحسین نورانیان است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا