ارتباطات و فناوري اطلاعاتپرداخت الکترونیک

موضوع دستکاری قیمت بیت کوین و باز هم تتر (USDT)!

تتر بار دیگر متهم شد که از تاثیر خود استفاده کرده است تا از طریق صدور جعلی میلیون ها دلار به صورت USDT قیمت بیت کوین را دستکاری کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، اخیرا مجموعه توییت هایی از یکی از حساب های کاربری محبوب کریپتو به اسم Bitfinex’ed، این شرکت را به صدور میلیون ها استیبل کوین USDT بدون پشتوانه و با هدف پشتیبانی از خرید توکن های خیالی برای افزایش قیمت بیت کوین متهم کرده است.

طبق گزارش این حساب کاربری که نظارت بر اقدامات مالی صرافی بیتفینکس و تتر دارد، این شرکت طرح صدور کنترل نشده توکن های جدید را در تاریخ ۸ آوریل ۲۰۱۹ (۱۹ فروردین) شروع کرده است. در این تاریخ، موجودی کل USDT به میزان ۴۱۷ میلیون توکن افزایش یافت. Bitfinex’ed استفاده از USDT به عنوان ابزار برای دستکاری بازار را بسیار مهم می‌داند. این موضوع تنها مورد اتهام نسبت به تتر نیست و در گذشته نیز اتهام هایی وجود داشته است که تیم تتر همه این موارد را رد کرده است.

همچنین بخوانید

پروفسور جان گریفین در مصاحبه با بلومبرگ توضیح داد که رابطه بین قیمت بیت کوین و صدور USDT این نتیجه را در بر دارد که قصدی برای دستکاری بازار وجود داشته است. وی گفت، به نظر می‌رسد تتر با این اقدام می‌خواست قیمت بیت کوین را هم ثابت نگه دارد و هم تغییر دهد.

من بازارهای بسیاری را مورد بررسی قرار داده ام. اگر کلاهبرداری یا دستکاری در بازار وجود داشته باشد در اطلاعات موجود ردی از خود به جای می‌گذارد. اثرات به جا مانده در اطلاعات بسیار مطابق با فرضیه دستکاری است.

حتی اگر بسیاری از افراد، عملکرد بازار ارز دیجیتال را خاکستری و نه چندان خوب بدانند، باز هم این نوع از دستکاری ها غیرقانونی است.

آیا در قیمت بیت کوین دستکاری صورت گرفته است؟

بار اولی نیست که این اقدام صورت می گیرد. تتر دقیقا به همین دلیل قبلاً نیز به دادگاه احضار شده است. تتر و بیتفینکس هر دو اذعان داشتند که این اتهامات بی اساس است. جی ال فن درولد مدیر ارشد اجرایی بیتفینکس در ایمیلی بیان کرد که این اتهامات بی اساس و نادرست می‌باشند. تاکنون نیز کسی نتوانسته است خلاف این امر را ثابت کند. فن درولد گفت:

بیتفینکس و تتر در هیچگونه دستکاری قیمت یا بازار حضور نداشته اند. صدور تتر نمی‌تواند برای افزایش قیمت بیت کوین یا هر کوین و توکن دیگری در بیتفینکس مورد استفاده قرار گیرد.

تتر اخیرا با حذف عبارت پشتیبانی یک به یک توکن ها با دلار فیزیکی، سروصدای زیادی در جامعه کریپتو به پا کرده است. با این حال این شرکت هیچ بیانیه ای در خصوص اتهام اخیر و صدور توکن های اضافه خود منتشر نکرده است.

منبع
میهن بلاکچین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا