بین الملل

امید به بهبود اقتصاد چین/بازارهای آسیایی آسوده‌خاطر شدند

روز چهارشنبه، پس از این که داده‌های فراتر از انتظار چین نشان داد که مشوق‌های اقتصادی این کشور، بالاخره وضعیت اقتصادی آن را بهتر کرده است، بازارهای سهام آسیایی رشد کردند.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، پس از اینکه داده‌های فراتر از انتظار چین نشان داد که مشوق‌های اقتصادی این کشور، بالاخره وضعیت اقتصادی آن را بهتر کرده است، بازارهای سهام آسیایی رشد کردند.

اما داده‌های تاجران اروپایی نشان می‌دهد که سهام این قاره در آغاز معاملات امروز بالا و پایین شده‌اند. تا ساعت ۱۲:۰۰ به وقت تهران، شاخص استاکس ۶۰۰ کل اروپا ۰.۱۶ درصد افت کرد و فوتسی انگلیس هم ۰.۲۸ درصد پایین آمد، اما داکس آلمان و کاک فرانسه، به ترتیب با رشد اندک ۰.۱۷ درصدی و ۰.۰۲ درصدی روبرو شدند.

شاخص‌های سهام آمریکا تا این لحظه اندکی رشد داشته‌اند و ای‌مینی داوجونز و اس‌اندپی به ترتیب ۰.۲۶ درصد و ۰.۰۵ درصد بالا آمده‌اند.

رشد بازارهای سهام آسیا رشدی متوسط بود، چراکه این بازارها از ابتدای سال تا کنون به شدت درحال رشد هستند.

نیکی ژاپن پس از اینکه در ابتدای معاملات امروز به رکورد ۵ ماهه دست یافت، در نهایت با رشدی ۰.۲۵ درصدی بسته شد.

گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه در خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، ۰.۲ درصد رشد کرد تا به بالاترین سطح خود از ماه جولای تا کنون برسد.

در بازارهای چین شاخص کامپوزیت شانگهای ۰.۲۹ درصد بالا آمد، درحالی که شاخص هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ تقریباً بدون تغییر باقی ماند.

شاخص‌های سهام ای‌اس‌اکس استرالیا و کوسپی کره‌جنوبی بر خلاف روند بازارهای منطقه، به ترتیب ۰.۳۳ و ۰.۱۲ درصد افت کردند.

داده‌های بسیار چین که بسیار برای سرمایه‌گذاران حائز اهمیت بود، نشان داد؛ در ماه مارچ تولیدات صنعتی چین ۸.۵ درصد جهش کرده است، که این سریع‌ترین رشد آن از جولای ۲۰۱۴ تا کنون است. این درحالی است که پیش‌بینی می‌شد این تولیدات ۵.۹ درصد رشد کنند.

همچنین داده‌ها نشان داد که فروش خرده‌فروشی‌ها در این ماه، ۸.۷ درصد رشد کرده است.

در بازار ارز، سرمایه‌گذاران با خرید دلار استرالیا که واسطه‌ای برای تجارت چین در نظر گرفته می‌شود، به این اخبار واکنش نشان دادند. این باعث شد نرخ برابری دلار استرالیا با دلار آمریکا ۰.۳ درصد تقویت شود و به ۰.۷۲۰۶ دلار برسد.

دلار در برابر ین ژاپن به بالاترین رکورد خود از دسامبر تا کنون رسید و در نرخ برابری ۱۱۲.۱۶ معامله شد.

شاخص دلار اندکی در برابر ارزهای مهم جهان افت کرد و به سطح ۹۶.۹۰۸ رسید.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا