بورسبورس اوراق

فروش سهام «بانک های نظامی» اختیاری است

 

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: فروش سهام بانک های وابسته به نیروهای مسلح از سوی سهامداران در مرحله اختیاری قرار دارد و هیچ گونه اجباری در فروش سهام این بانک ها از سوی سهامداران وجود ندارد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از ایرنا، با توجه به شائبه ایجاد شده در مورد فروش سهام بانک انصار به صورت اجباری «سعیدمحمد علیزاده»، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: هر سهامداری که تمایل داشته باشد می تواند طبق شرایط اعلام شده سهام خود را به فروش برساند.
علیزاده افزود: در حال حاضر امکان واگذاری سهام بانک های مذکور شامل انصار، قوامین، حکمت ایرانیان، مهراقتصاد و موسسه کوثر توسط سهامداران حقیقی با قیمت های مربوط به زمان توقف نماد این بانک ها و یا قیمت اسمی سهام (هرکدام بالاتر باشد) انجام می شود.
مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس بیان کرد: سهامداران اختیار دارند که سهام خود را با قیمت فوق به فروش برسانند یا اینکه منتظر بمانند بعد از ارزش گذاری و اعلام قیمت که به صورت کارشناسی صورت می گیرد اقدام به فروش سهام خود کنند.
وی افزود: تاکنون زمان دقیق برای ارزش گذاری سهام این بانک ها اعلام نشده اما با توجه به صحبت های مطرح شده این اقدام تا چند ماه آینده انجام می شود.
به گفته وی، تصمیم ادغام بانک های نظامی در بانک سپه توسط شورای عالی هماهنگی اقتصادی (سران سه قوه) گرفته شده است.
علیزاده در پاسخ به سوال در رابطه با اینکه در مجامع سال ٩۶ اعلام شده که هر ادغامی باید در مجمع فوق العاده به شور گذاشته شود در حالی که درخصوص ۵ بانک مطرح شده این اقدام صورت نگرفته است، گفت: در این مرحله از مجمع فوق العاده که طی چند ماه آینده برگزار می شود در زمینه ادغام بانک ها تصمیم گیری خواهد شد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا