بورسبورس اوراق

داد و ستد ۸ میلیارد و ۴۲۶ میلیون سهم و اوراق بهادار در بورس تهران

 

امروز شاخص کل روی عدد ۱۹۹ هزار و ۹۱۸ واحد ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز عدد ۳۹ هزار و ۴۷۰ واحد را نمایش داد. شاخص بازار اول نیز کاهش ۱۵۵۹ واحدی را به ثبت رساند تا به عدد ۱۵۰ هزار و ۸۴ واحد برسد. شاخص بازار دوم هم به ۳۸۴ هزار و ۸۶۵ واحد رسید. آیفکس نیز با ۴۳ واحد کاهش روی عدد ۲۴۱۴ واحد متوقف شد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، با دست به دست شدن ۸ میلیارد و ۴۲۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار طی۳۰۲ هزار نوبت داد و ستد، ارزش معاملات امروز بورس تهران به ۱۷ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال رسید.

امروز نمادهای کگل، فارس و پارسان به ترتیب با ۲۲۲، ۱۰۲ و ۳۸ واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل نماد های کچاد، رمپنا و تاپیکو به ترتیب با ۱۸۹، ۱۵۹ و ۱۵۰ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی بر تدپیکس را ثبت کردند. امروز همچنین وبملت، وتجارت، خساپا، خودرو، وپاسارر، فولاد و رمپنا نمادهای پربیننده بودند. قثابت، والبر و وساخت نیز بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند.

در معاملات امروز گروه بانکی همچون روز گذشته صدرنشین برترین گروه های صنعت بود. گروه خودرو در جایگاه دوم این شاخص قرار گرفت و گروه صنایع شیمیایی نیز در رتبه سوم ایستاد.

به گزارش سنا، طی معاملات آخرین روز کاری هفته نمادهای شرکت فرآورده‌های‌ نسوز پارس‌ (کفپارس۱) و سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ ومعدن‌ (وصنعت۱) متوقف و در آنسو نمادهای معاملاتی شرکت معادن بافق(کبافق)، کارخانه های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان(قثابت)، سرمایه گذاری ساختمان ایران(وساخت)، گروه دارویی البرز(والبر)، مارگارین(غمارگ)، سرمایه گذاری ایران خودرو(خگستر)، تامین سرمایه نوین(تنوین)، گلوکوزان(غگل) و سیمان فارس(سفار) بازگشایی شدند.

همچنین امروز دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش (خودرو) و (رمپنا)  با سررسید خردادماه ۱۳۹۸ و دوره معاملاتی اختیار خرید و فروش (فولاد) با سررسید اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا