بورسبورس اوراق

«کچاد»، «رمپنا»، «تاپیکو»، «اخابر» و «وتجارت» بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند/ بانک تجارت ۱۰۱ میلیارد تومان حجم خورد

در معاملات امروز تالار حافظ، قند‌ ثابت‌ خراسان، سرمایه‌گذاری ‌البرز‌ و سرمایه‌گذاری ساختمان ایران بیشترین بازدهی را نصیب سهام‌داران خود کردند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، امروز در داد و ستدهای بورس تهران«کچاد»، «رمپنا»، «تاپیکو»، «اخابر» و «وتجارت» بیشترین تاثیر منفی و «کگل» بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل‌گذاشتند، این درحالیست که ‌امروز شاحص کل بورس تهران با کاهش ۱۹۷۲ واحدی به رقم ۱۹۹ هزار و ۹۱۸ واحد رسید. همچنین‌ پارس سرام، کاشی الوند و فرآورده‌های قند پیرانشهر، نیزبیشترین زیان را در بین شرکت‌های بورسی شدند.

از سویی‌ بانک تجارت بیشترین ارزش داد و ستد‌ها را در بازارسهام به خود اختصاص داد. های‌وب، ذوب آهن، صنعتی و معدنی گل گهر، بانک ملت، سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، گروه مپنا، پارس خودرو و فولاد مبارکه اصفهان ‌نیز بعد از «وتجارت» بیشترین ارزش معاملات در بازار را از آن خود کردند.

در فرابورس نیز شرکت اعتباری کوثر مرکزی، بانک حکمت ایرانیان و سرمایه‌گذاری مسکن پردیس پربازده‌ترین شرکت‌ها و کشت و دام قیان اصفهان، ریل سیر کوثر و کشت و صنعت دست خرم درک نیز زیان‌ده ترین شرکت‌ها شدند.

 همچنین‌گروه‌های بانکی، خودرو و شیمیایی ‌در بین صنایع بورسی بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. بر این اساس، درگروه بانکی طی ۸۱ هزار و ۵۷۲ نوبت معاملاتی دو میلیارد و ۵۳۲ میلیون سهم به ارزش ۱۵۲ میلیارد تومان داد و ستد شد که البته اکثر معاملات گروه بانکی مربوط به بانک تجارت می شود طی آن ۱۰۱ میلیارد تومان سهم «وتجارت» معامله شد.

76

77

 

منبع
اقتصاد آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا