تجارتصنعت، معدن، تجارت

قوانین صادرات و واردات در سال ۹۸ منتشر شد

کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۸ منتشر شد.

به گزارش آرمان اقتصادی با تصویب هیئت‌وزیران و اصلاحات مربوط به حقوق گمرکی و سود بازرگانی مجموعه مقررات صادرات و واردات سال ۱۳۹۸ توسط دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت معدن و تجارت تهیه و توسط شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی در قالب ۹۸ فصل و ۲۱ قسمت و ۹۴۸ صفحه منتشر شد.

مقررات صادرات و واردات کالا و انجام خدمات مربوط نسبت به کلیه صادرکنندگان، واردکنندگان و نیز آن‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر نام است به‌موجب این قانون تعیین و کلیه قوانین مغایر لغو می‌گردد.

دولت می‌تواند مقتضیات و شرایط خاص زمانی با رعایت قوانین مربوطه صدور یا ورود بعضی از کالاها را ممنوع کند. نوع و مشخصات کالاهای هر یک از موارد سه‌گانه یادشده بر اساس آیین‌نامه‌هایی که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت تهیه و به تصویب هیئت‌وزیران می‌رسد تعیین خواهد شد. ملاک اصلی تجاری بودن کالا و نیز نحوه صدور، تمدید و ابطال کارت بازرگانی مطابق آیین‌نامه اجرایی خواهد بود که به تصویب هیئت‌وزیران می‌رسد.

وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است تغییرات کلی آیین‌نامه اجرایی این قانون و جداول ضمیمه مقررات صادرات و واردات را قبل از پایان هرسال برای ارسال بعد و تغییرات موردی آن‌ها را طی سال، پس از نظرخواهی از دستگاه‌های ذی‌ربط و اتاق ضمن منظم نمودن حقوق مکتب تهیه و پس از تصویب هیئت‌وزیران جهت اطلاع عموم منتشر نماید.

علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت www.cppc.ir مراجعه کنند.

منبع
خبرآنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا