بورسبورس اوراق

پذیرش مشروط «غویتا» در بازار دوم فرابورس/ «وصنعت» و فروش یک دارایی

همزمان افت ۱۹۷۲ واحدی شاخص کل بورس تهران، پیام‌های ناظران بورس و فرابورس هشت نماد را متوقف کرد و ۱۱ نماد را به تابلوی معاملات بازگرداند که از این میان توقف «کفپارس» به دلیل نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت بود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، شاخص بورس تهران امروز پس از یک دوره مداوم صعود، تغییر جهت داد و ۱۹۷۲ واحد نسبت به روز گذشته کاهش یافت. به موجب این عقبگرد ۰.۹۸ درصدی، دماسنج اصلی بازار سهام به سطح ۱۹۹ هزار و ۹۱۸ واحد تنزل کرد. نمادهای «کگل»، «کچاد» و «رمپنا» بیشترین اثرگذاری را بر حرکت امروز شاخص داشتند. همزمان این ریزش، پیام‌های ناظران بورس و فرابورس هشت نماد را متوقف کردو ۱۱ نماد را به تابلوی معاملات بازگرداند که از این میان توقف «کفپارس» به دلیل نوسان بیش از ۵۰ درصد قیمت بود.

فروش زمین دلیل توقف «وصنعت»: نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌ گذاری‌ صنعت‌ ومعدن‌ «وصنعت» با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت در خصوص فروش زمین آبفر، متوقف شد. مطابق با اعلام شرکت مزایده زمین و مستحدثات در سه مرحله برگزار شده، که مزایده سوم از روز دوشنبه ۹۶/۱۲/۰۷ لغایت پنج شنبه ۹۶/۱۲/۱۷ بوده است. شایان ذکر است در سه مرحله شرکت کننده ای حضور نداشت. همین امر سبب شده تا   به دلیل عدم شرکت کننده در مزایده با مذاکره به بانک صنعت و معدن واگذار شد. این معامله به قیمت ۱۹ میلیارد و ۸۰۰ انجام شده و نحوه تسویه آن از حسابهای فیمابین بوده است. گفتنی است ارزش دفتری این دارایی ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون بوده است.

پذیرش «غویتا» در بازار دوم فرابورس: در خلال معاملات امروز «غویتا» نیز متوقف شد. آنطور که شرکت اعلام کرده دلیل توقف نماد معاملاتی شرکت ویتانا، لزوم اطلاع رسانی در مورد پذیرش سهام شرکت ویتانا در فرابورس، بوده است. درخواست پذیرش سهام شرکت ویتانا در فرابورس در جلسه هیات محترم پذیرش فرابورس مطرح و با پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به صورت مشروط موافقت بعمل آمده است. شایان ذکر است مقرر شده قبل از درج نام شرکت در فهرست نرخ های فرابورس و آغاز معاملات، اطلاعات لازم و تعیین شده توسط این شرکت ارایه شود.

«تابا» متوقف شد: دیگر نمادی که طی روز جاری متوقف شد به شرکت تابان نیرو سپاهان تعلق دارد. دلیل این توقف لزوم ارائه اطلاعات در خصوص برگزاری مزایده، بوده است. شرکت اعلام کرده که فروش دارایی مذکور به مبلغ ۷.۶ میلیارد تومان انجام شده و پس از کسر هزینه های نقل انتقال و قیمت تمام شده با حدود ۷.۲ میلیارد تومان سود غیرعملیاتی دردفاتر ثبت شده است.

تهاتر دارایی در «کرمان»: شرکت سرمایه گذاری توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) به دلیل شفاف سازی در مورد فروش ساختمان اداری، متوقف شد. شرکت در راستای تبدیل دارائی‌های غیرمولد خود به دارائیهای مولد، در ازای تحصیل چهار درصد سهام شرکت تامین سرمایه نوین، ساختمان اداری خود واقع در سعادت آباد را به شرکت پرداخت نوین آرین واگذار کرده است. ارزش این معامله ۵۹ میلیارد و ۹۰۰ میلیون و ارزش دفتری دارایی منتقل شده هشت میلیارد و ۷۲۹ میلیون تومان بوده است.

خلاصه پیام‌های امروز ناظران بورس و فرابورس در جدول زیر آمده است:

 

منبع
اقتصاد آنلاین - محمدامین خدابخش

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا