بانک و بیمهطلا و ارز

سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی اشتباه بود

یک کارشناس مسائل اقتصادی گفت: سیاست ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی یک تصمیم اشتباهی بود که متاسفانه آسیب جدی به بدنه اقتصاد کشور وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  سیدحسین رضوی پور در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد افزود: کسی در بین اقتصاددان های بنام کشور نیست که این موضوع را تائید کرده باشند.

وی همچنین اظهارداشت: تعیین نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای ارز یک تصمیم اشتباه و به عبارتی برآمده از نگاه کارشناسی و علمی نبود.

همچنین بخوانید

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: متاسفانه کسی امروز این تصمیم را گردن نمی گیرد بلکه همه آن را به گردن دیگری می گذارند.

وی در ادامه افزود: نکته عجیب ماجرا این بود که تصمیم سیاست ارزی چهار هزار و ۲۰۰ تومانی به رغم اشتباه بودن همچنان در کشور ادامه پیدا می کند.

رضوی پور ضمن اشاره به اینکه بحث اقتصاد فقط یک بحث آکادمیک نیست بلکه واقعیت های بیرونی خیلی در این زمینه تاثیر گذار است، اظهارداشت: اقتصاد خوانده ها می گویند: «کسی که فقط اقتصاد بلد باشد بدون شک اقتصاد را هم بلد نیست».

وی به رادیو اقتصاد یادآورشد: واقعیت امر اقتصاد فراتر از آن چیزی که در کتاب های اقتصادی آمده در نتیجه باید با فضای بیرونی و واقعی اقتصاد ارتباط برقرار کرد.

علیرضا مناقبی عضو هیئت مدیره مجمع عالی واردات نیز در برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد گفت: نرخ واقعی ارز امروز چهار هزار و ۲۰۰ تومان نیست و در عین حال این سیاست با هیچ منطقی مطابقت ندارد.

وی افزود: سال گذشته بیش از ۱۵ تا ۱۶ میلیارد دلار شاید هم بیشتر ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای کالاهای استراتژیک و اساسی پرداخت شد ولی در زندگی مردم اثر چندانی نداشت.

عضو هیئت مدیره مجمع عالی واردات اظهارداشت: تعداد متفاوت نرخ ارز منجر به این شد که مشکلات بیشتری در جامعه ایجاد شود پس ضرورت دارد در مسیر مزبور یک تغییر نگرش جدی صورت گیرد.
وی همچنین گفت: اقتصاد را هیچ وقت با ضرب و شتم، ایجاد سد و مانع نمی توان به یک راهی هدایت کرد چرا که دستوری نیست.

مناقبی ضمن اشاره به اینکه اقتصاد یک موجود کاملا زنده و حساس است، افزود: مسئولان قبل از هرگونه تصمیم گیری راجع به اقتصاد باید حرف مردم، کارشناسان و صاحب نظران اقتصادی را به خوبی گوش فرا دهند و سپس در این مسیر گام بردارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا