بورسفرابورس

افزایش حجم و ارزش معاملات فرابورس ایران

 

در معاملات آخرین روز کاری فرابورس در هفته جاری یک میلیارد و ۷۴۷ میلیون ورقه به ارزش افزون بر ۷ هزار و ۷۹۶ میلیارد ریال میان سهامداران و معامله‌گران دست به دست شد که در مقایسه با روز سه شنبه، افزایش حجم و ارزش مبادلات را نشان می‌داد.

 

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی  از فرابورس ایران، سهامداران روز چهارشنبه به ترتیب در بازارهای اول و دوم فرابورس ۱۱۹ و ۳۸۱ میلیون سهم را دادوستد کردند که ارزش آن‌ها ۳۸۴ و یک‌هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال بود. در بازار پایه نیز تغییر مالکیت ۶۷۱ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۳۱ میلیارد ریال توسط سهامداران رقم خورد.

معاملات چهارشنبه همچنین با توقف و بازگشایی برخی از نمادها در بازار سهام فرابورس دنبال شد. بر این اساس در حالی که سه نماد «گکوثر»، «سجام» و «پخش» تا پیش از پایان معاملات بازگشایی شدند، اما در سمت مقابل نمادهای «وثنو»، «حپارسا»، «غوینا»، «کرمان»، «وثخوز»، «سمایه»، «ثجوان» و «تابا» به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت مصادیق گروه (ب) متوقف شدند.

در همین حال نگاهی به تابلو بیشترین نوسان قیمت در بازار فرابورس نیز نشان می‌دهد در حالی که «ثپردیس» و «کرمان» با بیشترین رشد قیمت روبه‌رو شدند نمادهای «زقیام» و «بزاگرس» بالاترین افت قیمتی را تا سطح حداکثر ۵ درصد تجربه کردند. سه نماد پربازدید امروز نیز به ترتیب «ذوب»، «بزاگرس» و «سمگا» بودند.

از سوی دیگر نگاهی به نوسانات شاخص کل فرابورس ایران حاکی از افت ۳۷ واحدی این نماگر در پایان بازار امروز است. بدین ترتیب آیفکس با قرارگیری در سطح ۲۴۲۰ واحدی به تعطیلات پایان هفته رفت. سه نماد «مارون»، «ذوب» و «دماوند» بیش از سایر نمادها در افت امروز این نماگر دخیل بودند.

در نهایت بازار ابزارهای نوین مالی نیز روز جاری مبادله ۲۹ میلیون ورقه به ارزش ۴۰۹۳ میلیارد ریال را تجربه کرد

 

SENA

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا