بین الملل

هند تجارت بین مرزی با پاکستان در جامو کشمیر را تعلیق کرد

با بالا گرفتن تنش‌ها بین هند و پاکستان، وزارت امور مسکن هند اعلام کرد که تجارت بین مرزی در خط کنترلی مناطق جامو کشمیر، که با پاکستان همسایه است، تعلیق شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، با بالا گرفتن تنش‌ها بین هند و پاکستان، وزارت امور مسکن هند اعلام کرد که تجارت بین مرزی در خط کنترلی مناطق جامو کشمیر، که با پاکستان همسایه است، تعلیق شده است.

این ممنوعیت دائمی از امروز، جمعه اجرایی شد. مقامات هندی استفاده از مسیرهای تجارت کنونی برای جابه‌جایی غیرقانونی مواد مخدر، اسلحه و پول، توسط عناصر پاکستانی، را به عنوان عامل اصلی این قانون اعلام کرده‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای که در رسانه‌ها منتشر شد، اعلام کرد: مکانیزم تجاری خط کنترل جامو کشمیر، تا معرفی شدن یک سیستم نظارتی دقیق‌تر، تعلیق می‌شود. این برای اطمینان از این است که تنها تجارت‌های واجد شرایط که منافع مردم جامو کشمیر را تأمین کنند، امکانپذیر است.

طبق اعلام نیودهلی، تحقیقات در حال انجام مؤسسه تحقیقات ملی، برای مبارزه با تروریسم در هند، نشان داده است که بخش مهمی از تجارت خط کنترل مرزی جامو کشمیر، توسط افرادی انجام می‌شود که رابطه نزدیکی با سازمان‌های ممنوعه دارند که به دنبال تروریسم و جدایی‌طلبی هستند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا