تعاون و اشتغالکسب و کار

شرایط کسب و کار در ایران مناسب نیست

یک کارشناس اقتصادی گفت: آمار و ارقام نشان می دهد که هم اکنون شرایط ایجاد کسب و کار و تولید در کشور بسیار سخت و دشوار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  حسین محمودی اصل در برنامه «کالای ایرانی» رادیو اقتصاد با موضوع اینکه چه زیر ساخت هایی برای رونق تولید در کشور باید فراهم شود، افزود: رتبه کسب و کار هر کشوری می تواند تداعی کننده این باشد که وضعیت تولید به چه شکلی است.

وی همچنین اظهارداشت: رتبه کسب و کار ایران در بین ۱۹۰ کشور جهان هم اکنون ۱۲۰ است که نشان می دهد اوضاع کسب و کار در کشور چندان مناسب نیست.

همچنین بخوانید

این کارشناس اقتصادی گفت: جذابیت تولید مربوط به سودآوری یک مجموعه است اما در شرایطی که سود آوری بخش های دلالی و بازارهای مختلف بیشتر از تولید باشد بدون شک حرکت سرمایه ها به سمت تولید کمتر و در برابر بخش دلالی قوت بیشتری می گیرد که این برای کشور یک مصیب است.

وی در ادامه افزود: تمامی توجه دولت، حاکمیت و مردم باید به این سمت باشد که حداکثر سود در کسب و کارها نصیب فعالیت های تولید شود.

محمودی اصل اظهارداشت: اگر بخش های دلالی بیش از تولید سودآوری داشته باشند گسیل سرمایه ها به سمت دلالی خواهد بود که این روند بدون شک به نفع منافع ملی نیست.

وی در ادامه یادآورشد: سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها در کشور باید به نحوی باشد که تولید در مملکت بیش از هر زمانی رونق گیرد چرا که گذر اشتغال، رشد اقتصادی، صادرات، ارزآوری همه و همه از این مسیر می گذرد.

برنامه «کالای ایرانی» کاری از گروه صنعت و بازرگانی شبکه تخصصی رادیو اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۰ صبح به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «لیلا امیدیگانه و حمیده رضا سلطانی» با هدف معرفی، ترویج و تبلیغ کالای ایرانی، تولید داخلی و حمایت ازتولید کنندگان داخلی و مقابله با مصرف بی رویه کالای خارجی بر روی موج اف ام ردیف ۹۸ قرار می‌گیرد و علاقمندان می‌توانند جهت دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا