امور زیربناییراه و ساختمانصوت

ارائه مشخصات فنی املاک به خریداران مسکن

نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک بر ضرورت ارائه مشخصات فنی املاک به خریداران مسکن در کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حسام عقبایی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: حق مسلم هرشهروندی که موقع خرید مسکن از مشخصات فنی ملک خود مطلع باشند.

وی همچنین اظهارداشت: متاسفانه کشور در این حوزه بسیار عقب است و باید اقدام مزبور با هماهنگی شهرداری، وزارت راه و شهرسازی و سازمان نظام مهندسی ساختمان تسریع شود.

همچنین بخوانید

نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک گفت: ارائه مشخصات فنی املاک به متقاضیان خرید مسکن یک اقدام عملیاتی و در عین حال جزو حقوق شهروندی محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: امید می رود موضوع مزبور با سرعت هرچه تمامتر از سوی دستگاه های ذی ربط در کشور عملیات و اجرایی شود.

عقبایی بیان داشت: ارائه شناسنامه فنی املاک به متقاضیان خرید مسکن در شهرهای بزرگ، کوچک و حتی روستاها یک بحث آرمان گرایانه نیست بلکه قابلیت اجرایی دارد.

وی به رادیو اقتصاد گفت: امکان دارد افرادی در این حوزه خیلی تخصص نداشته باشند و موضوع مدنظر را یک اقدام بسیار سخت و دشوار قلمداد کنند.

نائب رئیس اتحادیه صنف مشاوران املاک افزود: جدا از نقشه های هوایی در کشور تمامی ساختمان ها در شهرها به خصوص شهرهای بزرگ دارای پرونده مخصوص به خود در شهرداری هستند و شهرداری ها از وضعیت ساختمان ها به لحاظ خلافی، تغییر کاربری و بسیاری موارد دیگر اشراف کامل دارند.

وی اظهارداشت: متاسفانه در شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور عمر ساختمان ها به دلیل نداشتن شناسنامه فنی بسیار کاهش یافته که ضرورت دارد گام های بلندی در این حوزه برداشته شود.

عقبایی در ادامه یادآورشد: ارائه مشخصات فنی املاک می‌تواند به‌عنوان یک ضمانت‌نامه برای اطمینان از سطح کیفی ملک تلقی شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا