بانک و بیمهبیمهصوت

ضریب ۲.۳ درصدی نفوذ بیمه در ایران

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: متاسفانه اکنون ضریب نفوذ بیمه ای در کشور ۲.۳ درصد بوده که به نسبت ضریب نفوذ بیمه ای در سایر ممالک جهان بویژه کشورهای توسعه یافته بسیار ناچیز است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، غلامرضا سلیمانی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: ضریب نفوذ بیمه ای در خیلی از کشورهای پیشرفته دنیا بین هفت تا هشت درصد است.

وی همچنین اظهارداشت: بطورکلی نسبت میزان بیمه شدگان به تولید ناخالص داخلی در هرکشوری ضریب نفوذ بیمه ای گفته می شود.

همچنین بخوانید

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: تمامی تلاش ها بر اینکه با همکاری آحاد مردم و رسانه ملی فرهنگ بیمه ای در جامعه نهادینه به نحوی که مردم از آینده خود در رابطه با بروز حوادث و اتفاقات مطمئن باشند.

وی در ادامه افزود: ایران از جمله کشورهای حادثه خیز جهان است و سالانه حوادث مختلفی از قبیل سیل، زلزله و غیره در اقصی نقاط این مرز و بوم اتفاق می افتد.

سلیمانی امیری ضمن اشاره به وجود بیش از ۳۰ میلیون واحد مسکونی در سطح کشور اظهارداشت: پنج استانی که بیشتر از همه درسیل اخیر متاثر شدند ۴۵۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق زیر پوشش بیمه بودند.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: بنیاد مسکن ۱۵۲ هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل را در سطح پنج استان کشور بجزء خوزستان مورد بررسی و تشکیل پرونده قرار داده که از این تعداد ۵۲ هزار واحد زیر پوشش بیمه هستند.

رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه بیمه چه میزان خسارت باید به آسیب دیدگان ناشی از سیل پرداخت کند، گفت: شایان ذکر اینکه با توجه به ارزیابی های اولیه صورت گرفته پیش بینی می شود ۴۳۰ میلیارد تومان خسارت باید به بیمه شدگان پرداخت شود.

وی در ادامه افزود: تمامی واحدهای صنعتی مستقر در این مناطق زیر پوشش بیمه بوده اند ولی خسارت ها بیشتر مربوط به واحدهای مسکونی و تجاری بوده تا صنعتی.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا