بورسبورس اوراق

شرکت صنایع سیمان دشتستان «سدشت» ۶ماهه ۸۸ریال سود ساخت

شرکت صنایع سیمان دشتستان در صورت های مالی ۶ماهه، سود هر سهم را ۸۸ریال محقق کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از سنا، شرکت صنایع سیمان دشتستان در صورت های مالی ۶ماهه منتهی به ۲۹اسفند۱۳۹۷، سود هرسهم را ۸۸ریال محقق کرد. این شرکت سود عملیاتی خود را در مدت مذکور ۱۶۷میلیارد ریال اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷۳درصد رشد داشته است. علاوه بر این سود خالص نیز با رشد یک هزار و ۳۵۸درصدی به مبلغ ۱۰۴میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره با رشد ۱۹۲درصدی به مبلغ ۱۶۱میلیارد ریال رسیده است.

“سدشت” در تشریح اهداف و راهبردهای آتی خود در بخش تولید و فروش محصولات اعلام کرده است که دستیابی به ارتقای بهره وری، افزایش توان رقابت پذیری، بهینه سازی خطوط تولید و بهینه سازی مصرف انرژی الکتریکی – حرارتی و مصرف آب از اهداف اصلی است. از سوی دیگر این شرکت قصد دارد سطح کیفی و استاندارد محصولات را ارتقا دهد تا به شاخص های استاندارد زیست محیطی دست یابد. “سدشت” ، لازمه تحقق این اهداف را رعایت مسوولیت های اجتماعی می داند.

این شرکت قصد دارد با حداکثر سازی سود سهامداران، برنامه شرکت تولید با حداکثر توان تولید (تولید سالانه یک میلیون تن کلینکر و متناسب با آن تولید سیمان)، توسعه و ایجاد زیر ساخت های متناسب با بازار مصرف در بخش توزیع سیمان داشته باشد.

از سوی دیگر این شرکت در نظر دارد با پیگیری و متقاعدسازی حوزه های راه سازی در محدوده بازار مصرف شرکت به استفاده از سیمان در جاده سازی از طریق واحد مهندسی فروش داشته و  به افزایش سهم سازه های سیمانی در ساخت و سازها با استفاده از راهنمایی های واحد مهندسی فروش ترغیب کند تا بازارهای هدف به منظور صادرات محصول ایجاد کند و امکانات مناسب تخلیه و بارگیری در پایانه های صادراتی آماده شود.

“سدشت” به دنبال ایجاد اسکله های صادراتی به منظور جلوگیری از افزایش هزینه های مکرر بندری و ایجاد تسهیل در صادرات است.

این شرکت درباره تغییرات نرخ فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه برای دوره ۶ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ اعلام کرده است که با توجه به کاهش ۲۰درصدی مقدار فروش محصولات(داخلی و صادراتی) و همچنین افزایش ۵۶درصدی نرخ فروش محصولات (داخلی و صادراتی) نسبت به دوره ۶ماهه مشابه سال قبل در نهایت باعث افزایش ۲۵درصدی مبلغ فروش کل در دوره ۶ماهه جاری شده که با توجه به افزایش مقدار فروش صادراتی و همچنین کاهش تخفیفات نرخ فروش برای محصولات داخلی در نهایت دستیابی به بودجه پیش بینی شده امکان پذیر است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا