خودروصنعت، معدن، تجارت

پشت پرده مجوز افزایش قیمت خودرو

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، یک کارشناس صنعت خودرو گفت: شورای رقابت علی‌رغم رکود بازار خودرو مجوز افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ را صادر کرد تا مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید این محصولات کند.

علی خاکساری در گفت‌وگوییاظهار کرد: تمام جریان صدور مجوز افزایش قیمت خودرو نوعی بازی و هماهنگی بین شورای رقابت و خودروسازان داخلی بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل رکود بازار مشتری چندانی برای محصولات ایران خودرو و سایپا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی این دو خودروساز درخواست افزایش قیمت محصولاتشان را به شورای رقابت ارسال و این موضوع را رسانه‌ای کردند تا با فرستادن پیام گرانی به بازار، مصرف‌کنندگان را تحریک به خرید کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: ‌متاسفانه شورای رقابت به جای مقابله با انحصار این دو شرکت عملا به بخشی از روند فضاسازی این شرکتها تبدیل شده و صدور مجوز افزایش قیمت خودرو از سوی این شورا نیز نوعی عملیات روانی برای فریب افکار عمومی و تحریک آنها به خرید بوده است.

خاکساری تصریح کرد: با این حال مصرف‌کنندگان آگاه شده‌اند و دیگر فریب چنین بازی‌ها و فضاسازی‌هایی را نمی‌خورند و به همین دلیل شاهدیم که بازار خودرو همچنان راکد است.

اگرچه شورای رقابت چندی پیش مجوز افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا را صادر کرد اما این شرکتها اعلام کردند که تصمیمی برای افزایش قیمت‌ها ندارند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا