بانک و بیمهپرداخت الکترونیک

پرداخت ارزهای رمزنگاری‌شده برای حملات باج‌افزاری در سه ماهه اول سال ۹۰ درصد افزایش داشت

در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، میانگین پرداخت‌ در قالب ارزهای رمزنگاری‌شده برای حملات باج‌افزارها به طور چشمگیری افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی و به نقل از راه پرداخت، به گفته شرکت کاوویر، در حالی که تعداد این نوع پرداخت‌ها در سه ماهه چهارم سال گذشته، ۶ هزار ۷۳۳ دلار بوده، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹، با ۸۹ درصد افزایش به ۱۲ هزار ۷۶۲ دلار رسیده است.

به گفته این شرکت افزایش سریع درخواست رمزنگاری‌شده‌ها به خاطر رواج بیشتر حملات باج‌افزاری است که طی آن فایل‌های قربانی قفل شده و برای بازگشایی مجدد آن، هکر از فرد موردنظر تقاضای ارزهای رمزنگاری‌شده می‌کند؛ مانند باج‌افزارهای ریوک، بیت‌پی‌مر و لنکریپت.

همچنین بخوانید

به گفته کاوویر این نوع از باج‌افزارها شرکت‌های بزرگ را مورد هدف قرار می‌دهند. براساس گزارش‌ها و جدول سهم بازار باج‌افزارها، مدل ریوک در میان این بدافزارها افزایش پیدا کرده است. در سه ماهه اول امسال، باج‌افزارهای Dharma و Crysis در این جدول در جایگاه اول و دوم قرار داشتند و ریوک در جایگاه سوم جای دارد در حالی که در بررسی‌های انجام‌شده در سه ماهه گذشته، این نوع از باج‌افزار چنین جایگاهی نداشت.

براساس گزارشات، ریوک بیشتر سازمان‌های بزرگ‌تر را هدف قرار داده است و اتفاقا مبلغ درخواستی که برای بازگشایی فایل‌های قفل‌شده دارد به نسبت بقیه بالاتر است.

برای مثال Dharma به طور متوسط ۹ هزار و ۷۴۲ دلار پول درخواست می‌کند در حالی که این مبلغ برای ریوک به طور میانگین ۲۸۶ هزار ۵۵۶ دلار است.

ارز رمزنگاری‌شده بیت‌کوین هم از میان دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده محبوبیت بیشتری از جانب هکرها دارد و کوین‌های خصوصی مانند دش، تنها دو درصد از درخواست‌های باج‌افزارها را تشکیل می‌دهند.

 

 

منبع
Coindesk

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا