بورسفرابورس

صعود ۵۷ پله‌ای آیفکس

در آخرین روز فروردین ۹۸ رقم خورد؛

 

نخستین روز این هفته معاملاتی در فرابورس ایران با رقم خوردن حجم یک میلیارد و ۶۱۴ میلیون ورقه‌ای و ارزش معاملاتی ۷ هزار و ۱۲۴ میلیارد ریال در تمام بارازها و صعود ۵۷ واحدی شاخص کل پیگیری شد که نماد شرکت پتروشیمی مارون بیشترین تاثیر را در این رشد به جا گذاشت.

 

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از فرابورس ایران، در آخرین روز فروردین ۹۸ شاخص کل فرابورس ایران بیش از ۲ درصد افزایش یافت و نماد «مارون» با اهرم مثبت ۲۴ واحدی بیش از سایر نمادها در ایستادن آیفکس در سطح ۲۴۷۷ واحدی در پایان معاملات نقش داشت به‌طوری که نمادهای «ذوب» و «زاگرس» در جایگاه‌های بعدی قرار داشتند.

رصد سایر نمادهای فرابورسی بیانگر صدرنشینی نمادهای شرکت‌های قاسم ایران و هتل پارسیان کوثر اصفهان به لحاظ بیشترین افزایش و کاهش قیمت روزانه و رسیدن عنوان پُربیننده‌ترین‌ها به سه نماد «ذوب»، «سمگا» و «زاگرس» است.

به‌علاوه، امروز شنبه ۳۱ فروردین‌ماه ۹۸ دادوستد ۱۱۰ میلیون سهم به ارزش ۳۴۹ میلیارد ریال در بازار اول و معامله ۵۰۳ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال در بازار دوم به ثبت رسید که نماد شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در این میان بیشترین حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص داد.

در ادامه معاملات سهام در روزی که گذشت معامله‌گران شاهد خرید و فروش ۵۴۲ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۴۹۸ میلیارد ریال در بازار پایه بودند.

همچنین بازار ابزارهای نوین مالی امروز میزبان دادوستد ۳۱ میلیون ورقه به ارزش ۳ هزار و ۲۷۲ میلیارد ریال بود که این میزان حجم و ارزش معاملاتی مربوط به معاملات اوراق بدهی، اوراق تسهیلات مسکن و ETF است.

 

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا