صنعت، معدن، تجارت

توجه به ساخت داخل نیازمند عزم ملی

 

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: توجه به مقوله ساخت داخل فقط در ماموریت های این وزارتخانه نمی گنجد بلکه به یک عزم ملی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  فرشاد مقیمی در گفتگو با رادیو اقتصاد ضمن اشاره به تدوین ۳۶ برنامه برای رونق تولید طی سال جاری در وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: برای تحقق شعار سال و تقویت ساخت داخل همه باید پای کار باشند و در این مسیر تلاش کنند.

همچنین بخوانید

وی همچنین اظهارداشت: مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای نامگذاری سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال رونق تولید از همان روزهای ابتدای سال موضوع تدوین برنامه ها را که از گذشته در حال اجرا داشت با محوریت و موضوعیت رونق تولید در دستور کار خودقرار داد.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه جلسات مختلفی با برگزیدگان حوزه صنعت برقرار کرد و در نهایت ۳۶ برنامه در محورهای مختلف تصویب و ابلاغ شد.

وی در ادامه افزود: یکی از کلیدی ترین موضوعاتی که در برنامه های ۳۶ گانه مورد توجه خاص قرار گرفت رونق تولید از بحث ساخت داخل بود.

مقیمی بیان داشت: وزارت صمت از سنوات گذشته موضوع ساخت داخل را در دستور کار خود داشت منتها با توجه به شرایط امروز کشور و همینطور نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به رونق تولید بحث مزبور در محور اصلی فعالیت ها قرارگرفت و هدف گذاری های خوبی در رشته های مختلف صنعتی برای رونق بخشیدن به فضای کسب و کار، جلوگیری از خروج ارز و استفاده بیشتر از توانمندی های داخلی در کشور انجام شد.

وی یادآورشد: شایان توجه اینکه به تازگی قانون استفاده حداکثری از توان داخل بوسیله نمایندگان مردم در مجلس مورد بازنگری قرار گرفت در نتیجه ابزارها و مایحتاج مورد نیاز برای اجرای برنامه هایی از این دست را بیشتر در اختیار مجموعه وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داد و نواقصی که در گذشته در راستای اجرای این قانون بود برطرف شده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا